کد خبر: 194296

مدیرکل میراث فرهنگی خبر داد؛

دلیل خرد شدن تابلوی شیشه‌ای «نقش رستم» چه بود؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس درباره وضعیتی که برای یکی از تابلوهای شیشه‌ای نقش رستم پیش آمده و عکس آن از سوی راهنمایان گردشگری منتشر شده است، توضیح داد: در ظهر روز چهارشنبه هفته قبل شیشه تابلو راهنما بر اثر گرمای شدید دچار شکستی شده و با پیگیری به عمل آمده، تابلوی جایگزین تولید و نصب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس درباره وضعیتی که برای یکی از تابلوهای شیشه‌ای نقش رستم پیش آمده و عکس آن از سوی راهنمایان گردشگری منتشر شده است، توضیح داد: 

در ظهر روز چهارشنبه هفته قبل شیشه تابلو راهنما بر اثر گرمای شدید دچار شکستی شده و با پیگیری به عمل آمده، تابلوی جایگزین تولید و نصب شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به تکرار این اتفاق در دیگر محوطه‌های تاریخی این استان، گفت: چند هفته پیش هم یک مورد مشابه در «پاسارگاد» رخ داد که اصلاح شد.

فرونشست، ‌خشکسالی، برداشت بی‌رویه آب برای استفاده مزارع و تغییرات اقلیمی در دهه‌های اخیر دشت مرودشت و نقش رستم را در معرض تهدید قرار داده است و این مکان به حفاظت اضطراری نیاز دارد.

نقش رستم با عنوان مجموعه آرامگاهی هخامنشی همراه با بنایی معروف به کعبه زرتشت در فاصله ۷ کیلومتری شمال غربی تختگاه تخت جمشید قرار دارد. در این مجموعه بزرگ تعداد ۲۳ اثر باستانی همانند آرمگاه‌ها، بنای کعبه زرتشت، نقش برجسته‌ها و کتیبه‌ها وجود دارد.

مرتبط ها