کد خبر: 194279

تصویب اسناد قانونی پیش‌نیاز اجرای مصوبات برنامه هفتم است؛

۱۰ گام نخست دولت چهاردهم در علم و فناوری

مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم ، تاکید ویژه‌ای به اجرای مفاد برنامه هفتم داشته است. برنامه‌ای که در حوزه آموزش عالی و با نگاه جامع‌تر در عرصه علم و فناوری مسیر حرکت کشور را مشخص می‌کند.

فرهیختگان: مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم که این روزها برای دفاع از اعضای کابینه‌اش حضور پررنگی در مجلس دارد از همان ابتدای رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، تاکید ویژه‌ای به اجرای مفاد برنامه هفتم داشته است. برنامه‌ای که در حوزه آموزش عالی و با نگاه جامع‌تر در عرصه علم و فناوری مسیر حرکت کشور را مشخص می‌کند و باید دولتی‌ها در راستای تحقق آن گام‌های جدی بردارند.

هرچند اولین مولفه برای تحقق آن تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی است که برخی از آنها مانند آیین‌نامه اجرایی «پژوهانه جامع»که مرتبط به بند الف ماده 94 این سند بالادستی محسوب می‌شود، دی‌ماه سال گذشته تصویب شد و پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم نیز درباره آن عنوان کرده بود که اجرای این آیین‌نامه از سال آینده الزامی خواهد بود.

البته بخش اعظم کار اجرای برنامه وابسته به تدوین مقررات جدیدی است که اغلب باید ظرف مدت کوتاهی از لازم‌الاجرا شدن برنامه (تیرماه امسال) تدوین شوند. آماده شدن این آیین‌نامه‌ها که تعدادشان هم کم نیست یکی از نخستین اقدامات کابینه جدیدی است که از پایان این هفته کار را به دست خواهند گرفت. در ادامه بخش آموزش عالی برنامه هفتم را مرور کردیم و به مواردی پرداختیم که قاعدتا باید در چند ماه آینده و بین اخبار انتصاب مدیران جدید وزارتخانه‌ها از آنها هم بشنویم. 

متن کامل گزارش زهرا رمضانی، خبرنگار گروه دانشگاه را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها