کد خبر: 194228

در جلسه علنی نوبت عصر مجلس انجام شد؛

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کار و بهداشت

دومین روز و چهارمین جلسه علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان پایان یافت.

چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر یک شنبه برگزار شد. تاکنون صلاحیت علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه، محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی آغاز شد و سلمان اسحاقی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) گزارش کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را قرائت کرد.

پاک‌مهر در مخالفت با وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: سکان اداره وزارت بهداشت را باید فردی غیر سیاسی دست بگیرد.

رضازاده، نماینده مردم مشکین‌شهر گفت: هفت وزیر قبلی بهداشت از وی حمایت کردند و این یک اساس علمی و مدیریتی دارد. برنامه ارائه شده ظفرقندی به مجلس شورای اسلامی واقع بینانه و جامع و در مسیر اسناد بالادستی و برنامه هفتم است.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت چهاردهم  در دفاع از برنامه‌های خود گفت: آماده‌ام با تمام توان، ظرفیت و تجربه و حمایت گسترده جامعه سلامت کشور تلاش کنم تا مردم به جز رنج بیماری رنج دیگری را تحمل نکنند و این جمله عصاره همه برنامه‌های حوزه سلامت است.

 

همچنین ولی داداشی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها و صلاحیت احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

 

عباس گودرزی، نماینده بروجرد در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کار در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت و بنده از وی سوال پرسیدم که آیا قبول دارید که اقدام مجلس ششم و تحصن آنان یک اقدام خلاف امنیت ملی و سوءسابقه محسوب می‌شود.  بنده همین‌جا از دستگاه‌های امنیتی کشور گلایه می‌کنم که چرا چنین افرادی از آنان تاییدیه گرفته‌اند؟ فرصت نشد بنده درباره ظفرقندی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت صحبت کنم اما وی هم از سران فتنه حمایت کرد در حالی که فتنه ۸۸ خط قرمز و امری نابخشودنی است. امروز اگر سران فتنه در حصر هستند، از رأفت نظام اسلامی است وگرنه آنان باید به اشد مجازات می‌رسیدند.

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سروران ارجمند خودتان بهتر از بنده می‌دانید که وزارت تعاون اجتماعی خودش یک دولت می‌باشد. بانک، بیمارستان، امین اجتماعی، بهزیستی، صندوق عشایر روستایی شستا و غیره. امروز کسی برای سکانداری آن وزارتخانه معرفی شده است که هشت سال سابقه معاون وزارتخانه را دارد و هم چهار سال نمایندگی مجلس و سوابق دیگر را. پس حق ایشان است که رای اعتماد بالایی را از این مجلس بگیرد.

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اهدافی که نظام تایید کرده و رهبری مهر تایید بر آن زده نمی توانیم اختلاف داشته باشیم ولی در شیوه ها اختلاف داریم. من نمی توانم مثل بعصی از دوستان بشوم، ما متفاوت هستیم این تفاوت ها قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

 

مرتبط ها