کد خبر: 194190

دور دوم بررسی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور؛

مجلسی‌ها کابینه پزشکیان را چطور ارزیابی کردند؟

دور دوم بررسی وزرای دولت چهاردهم، بعد از ظهر امروز 27 مردادماه، پس از سخنان رئیس جمهور انجام شد و نمایندگان موافق به تشریح مواضع خود پرداختند.

دور دوم بررسی وزرای دولت چهاردهم، بعد از ظهر امروز 27 مردادماه، پس از سخنرانی دوم  رئیس جمهور انجام شد و نمایندگان  موافق به تشریح مواضع خود پرداختند.

نمایندگان موافق با خط‌مشی کابینه پیشنهادی چه گفتند؟
سلیمی، نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس در دفاع از کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: امروز نیازمند یک وفاق، همدلی و همسویی و هماهنگی و همکاری جدی هستیم. اینکه رئیس جمهور سعی کردند با دیدگاه خودشان یک کابینه هماهنگ در راستای وفاق تشکیل بدهند یک امر پسندیده و قابل دفاعی است. یک ستاد موازی تشکیل شده برای اینکه اجازه ندهند کلیات کابینه موفق شود، این ستاد دنبال پست و مقام و وزارت بودند.

روح الامینی، نماینده مردم تهران موافق با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم اظهار داشت: آقای پزشکیان تشکیل دولت وفاق ملی و اینکه در حکمرانی آغازی نو داشته باشند شروع کردند. آقای پزشکیان به صراحت گفتنند که دولت سوم هیچ کس نیست. دولت اول آقای پزشکیان محقق شده است این را باید قدر بدانیم و زمینه آن را باید باز کنیم تا تداوم یابد.

حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد نیز در وافقت با پزشکیان اعلام کرد: همان طور که آقای پزشکیان بر برنامه هفتم توسعه تاکید کردند وزرای پیشنهادی هم برنامه های خودشان را بر مبنای برنامه هفتم تنظیم کردند، پس اگر بگوییم برنامه ندارند محل تردید است. اگر رئیس جمهور و دولت بتوانند همین احکام برنامه هفتم توسعه را اجرا کنند کافی است نباید انتظار برنامه جدید داشته باشیم. نباید بگذاریم دیگر کسی از کشتی انقلاب پیاده شود. ما نیاز به اصلاحات ساختاری و نهادی داریم که نیازمند وفاق ملی است.

تاجگردون، نماینده مردم گچساران، از نمایندگان موافق گفت: امروز روز انسانیت و حریت و  روز بزرگی مجلس است. ایران ما ایرانی است که نیاز به کمک دارد. دشمنان ایران ما را نمی خواهند.  امروز نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعف او می دانیم. می گویند پزشکیان برنامه ندارد؛ آن را به قال نیک بگیریم که یک نفر یک دفعه نگفته 2 هزار صحفه برنامه دارم؛ برنامه پزشکیان برنامه هفتم توسعه است که مجلس تصویب کرده است. اگر پزشکیان می گفت برنامه دارم باید شک می کردیم.

رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد، یکی از موافقان با خط‌مشی کابینه پیشنهادی رئیس جمهور گفت: نمایندگان درخصوص وزرای پیشنهادی صرفا بر اساس شایستگی نظر می دهند. باید از همه ظرفیت ها و پنانسیل ها استفاده کنیم. 16 میلیون نفر به آقای پزشکیان رای دادند و 14 میلیون نفر به عزیز دیگر؛ برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت.

بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود نیز عنوان کرد: رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی اجتناب ناپذیر است باید به آن برسیم. باید نرخ تورم به زیر 10 درصد یعنی 9.5 درصد برسد. باید از این اقتصاد دولتی رها بشویم راهی جز این نداریم.

قوامی، نماینده مردم اسفراین  نیز گفت: ان شاءالله نمایندگان مجلس یک رای قاطع به کابینه پیشنهادی دولت بدهند.

معصومی، نماینده مردم فومن و شفت در موافقت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: با توجه به شاخص های وزرای پیشنهادی مبرهن است که پزشکیان مغلوب بازی های سیاسی نشده و تن به سهم دهی نداده و مرزهای سهم خواهی و سهم دهی را در نورده است. تجربه گرایی توام با جوان گرایی بدون غلبه یکی بر دیگری یک امتیاز ممتاز است که در کابینه آقای پزشکیان مشهود است. انتخاب یک خانم به عنوان وزیر راه و شهرسازی مرزهای جنسیتی فرسنگ ها جابجا کرده و به بانوان را به مشارکت سیاسی امیدوار کرده است.

قلاوند، نماینده مردم اندیمشک از نمایندگان موافق گفت: شرایط امروز کشور طوری است که همه جریان ها و جناح ها به آن واقف هستند و بر اساس دعوت آقای پزشکیان بر پایه همدلی و وفاق گردم هم آمده اند. امروز بیشتر نیاز به همدلی و همراهی داریم. گیر دادن به وزرای پیشنهادی بر اساس نقطه ضعف هایی که ممکن است در گذشته داشته باشند زیاد جالب نیست. نیاز است برنامه و دولت و وزرا را همه را با هم ببینیم و بررسی کنیم. آقای پزشکیان برنامه دارد تعجب می‌کنم بعضی ها می گویند برنامه ندارد، همه وزرای پیشنهادی هم برنامه عملیاتی دارند.

عباس‌پور، نماینده مردم بویین زهرا از موافقین برنامه کابینه پیشنهادی گفت: اگر آقای پزشکیان امروز وقت خودشان را تقسیم می‌کردند غاطبه نمایندگان آمادگی داشتند به خاطر صداقت و انقلابی بودن شان از او دفاع کنند. همواره موفقیت‌ها در کشور در گرو همدلی و همبستگی بوده است. دکتر پزشکیان از روی جهت گیری سیاسی کابینه خود را معرفی نکردند و در راستای وفاق ملی از همه ظرفیت ها استفاده کردند. ما نمایندگان مجلس هم باید تن به وفاق ملی دهیم و جریانی و سیاسی فکر نکنیم.

هاشمی نیا، نماینده مردم خرم آباد و چگینی اظهار داشت: آقای پزشکیان گشایشی نو در سیاست و اخلاق بنا نهاد که در کابینه‌های قبلی دیده نشده است. رئیس جمهور در پی رضایت خدا و خلق خواست باید تلاش کنیم او موفق شود. رئیس جمهور از همه سلایق استفاده کرده و این یعنی وفاق ملی. وزرای پیشنهادی حتما شاخصه ها و توامندی هایی دارند که می توانند و مسائل و مشکلات را حل کنند.

بامری، نماینده مردم ایرانشهر در موافقت با کخط‌مشی کابینه گفت: آقای پزشکیان! از اینکه امروز دولت وفاق ملی را معرفی کردید تشکر می‌کنیم. تا مادامی بر این میثاق هستیم آنجایی که رهبر انقلاب آن حکم را تنفیذ کردند که بر این محور بمانید ان شاءالله خواهید ماند. هر کس در هر سطحی از این مسیر خارج شود حمایت نمی کنیم.

پوردهقان، نماینده مردم اردکان بیان کرد: در راس کابینه دولت، آقای عارف شخصیت علمی و دانشمند با تجربه حضور پیدا کرده است. در راس کابینه اقتصادی دولت یک دانشمند اقتصادی به نام طیبی نیا حضور دارد. بعد از 13 سال کیک اقتصادی کشور یعنی GDP فقط 2 درصد رشد کرده چه کسی باید آن را پیش ببرد؟ وزرای پیشنهادی دولت این کار را خواهند کرد.

زمانی، نماینده مردم ساری  یکی از موافقان کلیات برنامه کابینه دولت پزشکیان گفت: حضور جناح های مختلف سیاسی معتقد به ولایت و انقلاب در کابینه دکتر پزشکیان، همان عملیاتی شدن شعار وفاق ملی است. تک تک وزرای پیشنهادی مدیر و مدبر و صاحب دانش و فن و تخصص و صاحب تجربه و بلد کار هستند.

ابراهیم پور، نماینده مردم ایذه نیز در موافقت با برنامه‌های پزشکیان بیان کرد:  آقای پزشکیان خوب شروع کرده است. ما از رئیس جمهور مواضع عزت مندانه، مقتدرانه، متوازعانه، وحدت گرایانه، استکبارستیزانه، مظلوم نواز، صریح و انقلابی می‌خواهیم که تاکنون موفق عمل کرده است. انتخاب افراد مجرب و متخصص و غیرسیاسی محور انتخاب وزرای پیشنهادی بوده است. دولت باید هر چه زودتر شکل بگیرد و در مسیر خدمتگذاری حرکت کند. کابینه معرفی شده انصافا یک کابینه فراجناحی است و از همه طیف ها و گروه های سیاسی تلاش شده حضور داشته باشد.

منادی سپیدان، نماینده موافق از استان تبریز گفت : پزشکیان 5 دوره رقیب من در تبریز بوده؛ اما راستی را در او دیدم و حمایت می‌کنم. پزشکیان را راسخ و راستگو دیدم. برنامه آقای پزشکیان برنامه هفتم توسعه است که دستپخت مجلس است.

جباری، نماینده موافق مردم مسجد سلیمان اظهار داشت: قطعا رئیس جمهوری مورد تایید مجلس است که بر اساس برنامه هفتم پیش برود. قطعا هدف ما پیرو بیانات رهبر انقلاب کمک به آقای پزشکیان و کابینه اوست تا هرچه زودتر دولت تشکیل شود تا مشکلات مردم مقداری رفع بشود. مردم از مشکلات معیشتی رنج می برند و امیدشان به دولت است.

این خبر در حال تکمیل است...

مرتبط ها