کد خبر: 194159

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

تاریخ بدانیم!

احمد سمیعی که خود از اهالی حزب توده بوده است و سال‌ها در حزب توده فعالیت داشته است در  آخرین کتابی که از خاطرات او منتشر شده است، نشان می‌دهد هنوز به حزب توده علاقه قلبی دارد.

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:چند وقتی است که تحت تاثیر، شبکه من‌وتو و با افکار سلطنت طلبی مصدق را چپ و مارکسیست و عامل بدبختی ایران را تفکرات مصدقی معرفی می‌کنند.

احمد سمیعی که خود از اهالی حزب توده بوده است و سال‌ها در حزب توده فعالیت داشته است در  آخرین کتابی که از خاطرات او منتشر شده است، نشان می‌دهد هنوز به حزب توده علاقه قلبی دارد. اما به صراحت می‌گوید در حق مصدق بی‌انصافی صورت گرفت، حزب توده توان کودتا علیه شاه را در مراحلی داشت و این مصدق بود که می‌دانست حزب توده کشور را به شوروی واگذار خواهد کرد و به این‌ جهت مانع کودتا شد و با رفتار و سیاست خود ایران را از خطری بزرگ نجات داد.

این روایت سمیعی نشان می‌دهد مصدق چپی یا برچسب‌های اینچنینی کاملا برای اهداف سیاست زده خاصی طراحی شده است. مصدق تا سال‌ها سوژه طنز نقاش‌ها و اهل هنر حزب توده بود و او را یک فرد طرفدار سرمایه داری و آمریکا معرفی می‌کردند و اگر امروز قصد دارند او را به گونه‌ای خاص معرفی کنند در پی اهداف خاصی هستند.

مرتبط ها