کد خبر: 194121

فولادشهر میزبان تیم ملی شد؛

ورزشگاه آزادی شاید به هفته سوم لیگ الیت برسد

درباره آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی، یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال خبر داد که احتمالا تا ۲۴ مهرماه که ایران میزبان قطر در دور مقدماتی مسابقات جام جهانی است، این ورزشگاه به بهره‌برداری میرسد.

فرهیختگان: تیم ملی فوتبال 15 شهریور اولین دیدار خود در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی 2026 در منطقه آسیا را برابر قرقیزستان برگزار خواهد کرد. این درحالی است که ورزشگاه آزادی محل برگزاری قبلی این دیدار به‌خاطر مشکلات موجود به این دیدار نرسیده تا در ابتدا ورزشگاه نقش‌جهان و پس از آن ورزشگاه فولادشهر اصفهان گزینه‌های برگزاری این دیدار به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شوند.

در این خصوص نیز اولین‌بار در «فرهیختگان» از این موضوع خبر دادیم که این‌طور شنیده می‌شود ورزشگاه فولادشهر اصفهان گزینه میزبانی از تیم ملی شده و قرار است این دیدار درصورتی‌که ای‌اف‌سی مجوزهای لازم را بدهد در این ورزشگاه برگزار شود. بر همین اساس طی روزهای اخیر چندین هیات از فدراسیون فوتبال برای بازبینی و بررسی شرایط ورزشگاه فولادشهر راهی اصفهان شده که براساس اخبار رسیده دوشنبه گذشته نیز آخرین گروه از ناظران فدراسیون به این منظور به اصفهان سفر کرده تا وضعیت این ورزشگاه را زیرنظر بگیرند.

قرار است به‌زودی ناظران کنفدراسیون آسیا راهی این شهر شوند و درصورتی‌که شرایط فراهم باشد، مجوز برگزاری دیدار ایران و قرقیزستان از هفته اول مقدماتی جام‌جهانی 2026 را صادر کنند. همچنین درباره آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی نیز خبر می‌رسد احتمالا بازسازی این ورزشگاه تا اواخر مهرماه ادامه داشته و بهره‌برداری مجدد آن به زمان فوق موکول خواهد شد.  در این بازه زمانی یعنی اواخر مهر تا روزهای ابتدایی آبان دو رقابت بین‌المللی در کشورمان برگزار شود که   ابتدا 24 مهر ایران از قطر در مقدماتی جام‌جهانی میزبانی خواهد کرد و سپس دیدارهای هفته سوم لیگ الیت برگزار می‌شود که  به‌گفته یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال تا آن زمان احتمالا ورزشگاه آزادی آماده بهره‌برداری شود.

مرتبط ها