کد خبر: 194085

مسیر سخت ظفرقندی؛

وزیر پیشنهادی بهداشت از مجلس رأی اعتماد می‌گیرد؟

به نظر می‌رسد محمدرضا ظفرقندی‌زاده سخت‌ترین مسیر را برای کسب رای اعتماد از مجلس و راهیابی به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی داشته باشد.

فرهیختگان: پس از ارائه فهرست اسامی پیشنهادی برای کابینه دولت چهاردهم ‌اکنون جلسات فشرده کمیسیون‌ها با وزرای پیشنهادی آغاز شده تا پس از بررسی از هفته بعد جلسات صحن برای رای اعتماد به وزرا آغاز شود. با توجه به اظهاراتی که تاکنون نمایندگان در مورد وزرای پیشنهادی داشته‌اند، به نظر می‌رسد محمدرضا ظفرقندی‌زاده سخت‌ترین مسیر را برای کسب رای اعتماد از مجلس و راهیابی به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی داشته باشد.

در گفت‌وگویی که با یکی از نمایندگان مجلس داشتیم محتوای نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان و موضع نمایندگان در مورد ظفرقندی مورد پرس‌وجو قرار گرفت. این نماینده مهم‌ترین مسائل مطرح شده در کمیسیون بهداشت را این‌گونه تشریح کرد: «در جلسه کمیسیون بهداشت با ظفرقندی، چالش‌های نظام سلامت همچون کمبود دارو، کمبود اعتبارات، کمبود پزشک و پرستار، عدم اولویت پیشگیری بر درمان و صرفا درمان‌محور بودن و همچنین موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان مورد بررسی قرار گرفت. ایشان هم مجموعا خیلی کوتاه صحبت کرد.»

این عضو کمیسیون بهداشت انتقاداتش به برنامه ارائه شده از جانب ظفرقندی را این‌گونه مطرح می‌کند: «ظفرقندی در جلسه روز دوشنبه برنامه‌‌اش آماده نبود و سه‌شنبه این برنامه ارائه شد. برنامه را بنده مطالعه کردم. به نظر برنامه‌ای تجمیعی است که آماده شده است. با توجه به متن برنامه به نظر می‌رسد در حوزه‌های مهمی همچون دارو، تجهیزات پزشکی، واکسن و فرآورده‌های سلامت بیشترین چیزی که در برنامه ایشان آمده مربوط به سیاست‌های کلی حوزه سلامت است اما روش اجرای این برنامه‌‌ها خیلی نیامده است. اختلاف‌ نظرهای جدی با ایشان وجود داشت و باید ببینیم در جلسه دوم چه نظراتی در مورد برنامه‌ مطرح می‌شود. به نظرم می‌رسد برنامه، گردآوری از مطالب مطرح‌شده در سند برنامه هفتم توسعه و سیاست‌های کلی است. اینکه برای تحقق محورهای اساسی حوزه سلامت، راهبردی عملیاتی تدوین شده باشد، من برنامه را فاقد چنین چیزی می‌بینم.»

این نماینده در پایان پیش‌بینی کرد ظفرقندی در جلب نظر نمایندگان با چالش جدی مواجه شود. 

متن کامل گزارش گروه نقد روز را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

 

مرتبط ها