کد خبر: 194060

بعد از استعفای ظریف از دولت اتفاق افتاد؛

نقد تند یاسر هاشمی به حسن روحانی و اطرافیانش

یکی دنبال روزنی برای مدیریت همسرش بود؛ فریدون فکر می‌کرد با توهین و تهمت به اشتهار می‌رسد؛ روحانی قدرنشناسی داشت.

یاسر هاشمی پس از استعفای ظریف از دولت با انتشار متنی خطاب به ظریف این روزها را با روزهای نخست دولت روحانی مقایسه کرده و به مذمت شدید حسن روحانی، حسین فریدون، نوبخت و واعظی پرداخته است.

یاسر هاشمی با اذعان به اینکه 'اطرافیان دکتر پزشکیان پس از پیروزی همان شیوه‌ای را پیش گرفته‌اند که حلقه اول یاران دکتر روحانی با آیت‌الله هاشمی' خطاب به ظریف می‌نویسد: حتماً بارها دیدند و شنیدند که حواریون دکتر روحانی چگونه به "هاشمی‌گریزی" رسیدند و فکر می‌کردند شرط درخشش آنها در آسمان سیاست و اقتصاد و مدیریت ، نشاندن غبار بر خورشید است.

او صریح‌تر از این افراد اسم آورده و موضع گیری‌های حلقه اول دولت یازدهم مانند آقایان فریدون، واعظی، نوبخت و... حتی شخص دکتر روحانی را مانند 'تکرار نامهربانی‌های برادران یوسف با آن «عزیز یعقوب»' توصیف کرده است.

فرزند هاشمی رفسنجانی نوشته: یکی به جای همراهی دنبال روزنی برای مدیریت همسرش بود و فکر نمی‌کرد که به قول امیرکبیر «اداره‌ی امور مملکت به توصیه ی عمه و خاله نمی‌شود.» و فریدون فکر می‌کرد با آلوده کردن چشمه زمزم انقلاب به توهین و تهمت به اشتهار می‌رسد.

البته رشد تدریجی غرور دکتر روحانی از توجه هفت درصدی جامعه تا رأی ۲۴ میلیونی خود ماجرایی دیگر است که مانند احمدی نژاد بی توجهی به جلسات مجمع تشخیص مصلحت را شان پروتکل ریاست جمهوری می‌دانست و عدم پاسخگویی به تلفنها و توصیه‌های مشفقانه آیت الله هاشمی گوشه ای از قدرنشناسی ها بود و بعدها وقتی در ناگهانی ترین اتفاق خبر آسمانی شدن آیت الله هاشمی در زمین پیچید وزارت اطلاعات دولت یازدهم به جای اقناع ایرانیان و جهانیان پا به پای دیگر مراکز اطلاعاتی و امنیتی کشور به تسریع در بستن آن پرونده همیشه باز می کوشید.

مرتبط ها