کد خبر: 194009

برخلاف اعلام کمیته؛

«مجلل» در حمل پرچم در اختتامیه المپیک تنها بود

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد. در این مراسم، فاطمه مجلل و آرین سلیمی به عنوان پرچمداران کاروان ایران حضور خواهند داشت تا افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان را جشن بگیرند اما برخلاف اعلام قبلی، خبری از آرین سلیمی نبود.

سی و سومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی پاریس فرانسه برگزار شد و با پایان یافتن این دوره از بازی‌ها، مراسم اختتامیه برگزار شد. برخلاف مراسم افتتاحیه که در رودخانه «سن» برگزار شد، استادیوم ملی شهر پاریس فرانسه میزبان مراسم اختتامیه بود.

 فاطمه مجلل ملی‌پوش رویینگ تنها پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه بود این در حالی است که کمیته ملی المپیک از حضور آرین سلیمی قهرمان تکواندو به عنوان پرچمدار دوم در مراسم اختتامیه خبر داده بود. 

مراسم با خاموش شدن مشعل المپیک پاریس که به شکل بالن بود آغاز شد و شناگر فرانسوی شعله آتش را به داخل ورزشگاه برد.  

 

در بخش پایانی مراسم، پرچم المپیک در اختیار میزبان بعدی المپیک قرار داده شد. المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. سیمونه بایلز ورزشکار مطرح ژیمناستیک آمریکا پرچم را تحویل گرفت. تام کروز بازیگر هالیوود از بالای استادیوم به داخل فرود آمد و پرچم را از ورزشکار آمریکا تحویل گرفت. در کلیپی که از قبل تهیه شده بود، پرچم المپیک سوار بر هواپیما از فرانسه به آمریکا رفت. 

مرتبط ها