کد خبر: 193905

فعلا فقط یک دستگاه کمک‌داور ویدئویی در اختیار فدراسیون است؛

VAR شاید از هفته چهارم لیگ برتر

سازمان لیگ در بهترین حالت می‌تواند از هفته چهارم یا پنجم بازی‌های لیگ را با کمک‌داور ویدئویی برگزار کند. هرچند با توجه به اینکه فقط شش دستگاه VAR وارد ایران خواهد شد امکان برگزاری هر هشت مسابقه هفته با VAR ممکن نخواهد بود.

فرهیختگان: محموله VAR از گمرک ایران ترخیص شد و در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت. با اعلام محمدمهدی نبی دستگاه VAR به ورزشگاه امام خمینی اراک انتقال داده شد تا کارهای نصب آن با حضور نماینده فیفا در این ورزشگاه انجام شود.

قرار است دستگاه واردشده در بازی دوستانه‌ای که در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد تست شود. اما طبق اخبار به‌دست‌آمده در حال حاضر فقط یک دستگاه کمک‌داور ویدئویی وارد ایران شده و تجهیزات بعدی قرار است تا سه هفته تا یک ماه آینده به ایران برسد. این اتفاق هم در صورتی رخ خواهد داد که فدراسیون فوتبال قسط دوم شرکت طرف قرارداد را واریز کند در غیر این صورت در ورود این دستگاه‌ها همچنان تاخیر به وجود خواهد آمد.

در حال حاضر فقط یک دستگاه VARدر کشورمان موجود است و طبیعتا اگر قرار باشد در همان ورزشگاه امام خمینی بماند فقط بازی‌هایی که در این ورزشگاه برگزار خواهد شد، با کمک‌داور ویدئویی خواهد بود. از قرار معلوم فدراسیون فعلا قصد دارد فقط شش دستگاه VARبه ایران وارد کند و دو دستگاه بعدی را نیز فدراسیون امیدوار است که از فیفا بگیرد که با توجه به تحریم‌ها بعید است این اتفاق فعلا رخ دهد.

چنانچه پنج دستگاه دیگر نیز طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده وارد ایران شود آن وقت سازمان لیگ در بهترین حالت می‌تواند از هفته چهارم یا پنجم بازی‌های لیگ را با کمک‌داور ویدئویی برگزار کند. هرچند با توجه به اینکه فقط شش دستگاه وارد ایران خواهد شد امکان برگزاری هر هشت مسابقه هفته با VARممکن نخواهد بود.

ناگفته نماند فدراسیون فوتبال برای وارد کردن تجهیزات ویدئویی خودش مجبور شد قسط اولش را به شرکت طرف قرارداد پرداخت کند و همچنان منتظر است مابقی هزینه را از شرکت توسعه و تجهیز دریافت کند. دولت بودجه تقریبا 110 میلیاردتومانی را چند ماه پیش در اختیار شرکت توسعه و تجهیز قرار داد. 

مرتبط ها