کد خبر: 193842

امیرآبادی در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»:

پازل تاکتیکی نکونام در حال تکمیل است

مهدی امیرآبادی معتقد است؛ پازل تاکتیکی نکونام به نظر می‌رسد در حال کامل شدن است و امیدوارم با کمک هلدینگ امسال بتوانیم یک نتیجه قابل قبول را به‌دست بیاوریم

فرهیختگان: مهدی امیرآبادی، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره اینکه در فاصله یک هفته تا آغاز لیگ هنوز ورزشگاه محل میزبانی سرخابی‌ها مشخص نیست، گفت: «واقعا متاسفم برای فوتبال این مملکت که دو تیم بزرگ و پرطرفدار که امروز باید ورزشگاه اختصاصی داشته باشند؛ نه‌تنها از این امر بی‌بهره هستند، بلکه جایی را ندارد تا از هواداران‌شان برابر حریفان میزبانی کنند. حالا هم این مشکل را داریم که برای لیگ الیت ورزشگاهی نداریم تا معرفی کنیم. بعد ما چطور انتظار داریم که در آسیا قهرمان شویم؟ قطعا نمی‌شود. یعنی اگر بخواهید به این مقام برسید یا به مرحله حذفی جام‌جهانی صعود کنید، با این امکانات به فوتبال آسیا و جهان ظلم است که با هیچی به همه‌جا برسیم! ورزشگاه چیزی پیش‌پا افتاده است که باید از قبل مهیا باشد.»

وی افزود: «فوتبال ما سال به سال ضعیف‌تر می‌شود. داریم با چشمان خود این امر را می‌بینیم. ما هر سال 10، 15 پدیده در لیگ برتر داشتیم اما کار به جایی رسیده که به سالی یکی دو پدیده رسیده‌ایم که آنها هم یا می‌خواهند به خارج بروند یا اینکه با دلال‌ها می‌بندند تا قراردادشان را افزایش دهند و زندگی‌شان را ببندند. این همه از فوتبال پایه می‌گوییم برای همین روزها اما می‌بینیم که هیچ توجهی نمی‌شود. ما می‌گوییم از این طریق زیرساخت‌ها برای تیم بزرگسالان درست شود تا سراغ بازیکن میلیاردی نروند، اما می‌بینیم که اصلا امکاناتی وجود ندارد. ما برای تیم‌های پایه درخواست دستگاه و اقلام پزشکی درمجموع به قیمت 70 میلیون کرده‌ایم اما مگر می‌شود باشگاه آن را تهیه نکند؟»

پیشکسوت استقلال درباره شرایط این تیم در آستانه فصل جدید رقابت‌ها اظهار داشت: «شرایط به نظرم مطلوب و خوب است. پازل تاکتیکی نکونام به نظر می‌رسد در حال کامل شدن است و امیدوارم با کمک هلدینگ امسال بتوانیم یک نتیجه قابل قبول را به‌دست بیاوریم؛ هرچند معتقدم این نتیجه باید قهرمانی باشد. هواداران استقلال چند سال است زجر می‌کشند و امیدوارم امسال عملکرد مجموعه تیم به قهرمانی ختم شود. نکونام هم سال آزمون و خطا را پشت‌سر گذاشته و به تجربه لازم رسیده است و از این لحاظ دیگر جای بحثی وجود ندارد.»

مرتبط ها