کد خبر: 193833

رهبر جدید حماس اعلام شد؛

یحیی سنوار؛ جانشین شهید هنیه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی سنوار بعنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یحیی سنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش به جانشینی شهید اسماعیل هنیه انتخاب شده است.

یحیی السنوار فرمانده نظامی فلسطینی است که از آغاز به کار جنبش حماس در غزه، به گردان‌های شهید عزالدین قسام، بازوی نظامی حماس پیوست. سنوار همزمان عضو دفتر سیاسی حماس بوده و حلقه اصلی ارتباطی میان شاخه سیاسی و گردان‌های عزالدین قسام محسوب می‌شود.

او به دلیل نقشی که در عملیات کماندویی دارد، و بخصوص که اسرائیل او را طراح اصلی عملیات طوفان الاقصی می‌داند، یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد در فهرست ترور رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

سنوار از ابتدا شخصیت مبارز خود را نشان داد و یکی از فعالان حماس در مقاومت در برابر اشغالگران در جریان انتفاضه بزرگ ۱۹۸۷-۱۹۹۳ بود. او بیش از ۲۲ سال از عمرش را در زندان‌های صهیونیست‌ها گذرانده است.

این در حالیست که وبگاه اسکای‌نیوز ساعاتی پیش به نقل از «عزت الرشق» یکی از مقامات ارشد حماس تاکید کرده بود: آنچه در رسانه‌ها مبنی بر انتخاب برخی افراد به عنوان رئیس دفتر سیاسی جدید حماس منتشر شده صحت ندارد.

مرتبط ها