کد خبر: 193799

سخنگوی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هر پاسخی که از حیثت ایران دفاع کند باید در دستور کار باشد

سخنگوی جبهه اصلاحات معتقد است؛ امروز دیگر اسرائیل موقعیت گذشته را ندارد و آمریکا علی‌رغم اینکه حامی اصلی اسرائیل است نمی‌تواند بی‌چون‌وچرا از او دفاع کند.

فرهیختگان: جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ضمن تاکید بر اینکه باید ابعاد ماجرایی که برای شهید هنیه اتفاق افتاد روشن شود، تاکید کرد که پاسخ ایران باید همه‌جانبه باشد و تنها در عملیات نظامی محدود نشود و گفت: «این اتفاق را نمی‌توان تنها یک سویه نگاه کرد و فقط پاسخ نظامی داد. هر پاسخی که بتواند از موقعیت و حیثیت جمهوری اسلامی دفاع کند، باید انجام شود.»

وی افزود: «یکی از بحث‌های جدی که باید دنبال کنیم، دیپلماسی است. ما باید از این فرصت‌ها برای محکومیت رژیم غاصب، کودک‌کش و جنایتکار اسرائیل استفاده کنیم. باید از همه فرصت‌هایمان استفاده کنیم و تنها فرصت نظامی مطرح نیست و ظرفیت دیپلماسی و بحث رسانه‌ای که در دنیا وجود دارد هم مهم است. اسرائیل از 7 اکتبر به این طرف، جنگ را به تحرکات رسانه‌ای دنیا باخت.»

سخنگوی جبهه اصلاحات تصریح کرد: «امروز دیگر اسرائیل موقعیت گذشته را ندارد و آمریکا علی‌رغم اینکه حامی اصلی اسرائیل است نمی‌تواند بی‌چون‌وچرا از او دفاع کند و آن چیزی هم که شاهدش هستیم این است که آمریکایی‌ها علی‌الظاهر چراغ سبزی به اسرائیلی‌ها نشان نداده بودند ولی اسرائیل تمام توانش را گذاشته که آمریکا را با خود همراه کند. باید توجه کنیم اسرائیل برای خروج از غزه نیاز به یک جنگ دارد.»

جواد امام افزود: «پاسخ حق طبیعی ماست و ما خونخواه میهمان‌مان هستیم باید توجه داشته باشیم که نسبت به آنچه به منافع ملی ما برمی‌گردد، مراقبت بیشتری داشته باشیم و به‌موازات آن باید ابعاد موضوع در داخل کشور هم مشخص شود. نباید به مسیری وارد شویم که برای کشور باری به همراه داشته باشد. پاسخ دادن حق طبیعی ماست و می‌شود هر زمانی از آن استفاده کرد که آن تدبیر و مصلحتی که سنجیده می‌شود، مشخص می‌کند که از آن حق می‌خواهند چطور استفاده کنند. اینجا همان بحث اقتضا و مصلحت مورد توجه قرار می‌گیرد.»

مرتبط ها