کد خبر: 193789

استاد دانشگاه عراقی در بند سعودی‌ها؛

دستگیری به جرم یاد کردن از شهید هنیه

نیروهای امنیتی عربستان سعودی یک زائر عراقی را به دلیل اهدای حج به شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، بازداشت کردند.

تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی عراقی خبر دادند بلال داود السبعاوی، شهروند و استاد دانشگاه اهل موصل بعد از انتشار تصویر زیر، از سوی پلیس عربستان سعودی بازداشت شده است. این استاد دانشگاه تصویری از خود با خانهٔ خدا منتشر کرده بود که در آن مقوایی در دست گرفته و روی آن نوشته عُمرهٔ خود را به شهید اسماعیل هنیه تقدیم می‌کند.

گرچه بسیاری از مردم دنیا و حتی کشورهای اروپایی در سال جاری با برپایی تظاهرات و روش‌های مختلف دیگر، نسبت به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض می کنند، کنگره عظیم حج تمتع امسال نیز با کارشکنی‌های و مشت آهنین مقامت امنیتی عربستان سعودی، بدون محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در غزه برگزار شد. توجیه عربستان برای ممنوعیت سر دادن شعارهای حمایت از غزه و محکومیت نسل کشی صهیونیست‌ها در آن، ممنوعیت سر دادن شعارهای سیاسی است، اما به نظر می رسد روابط پشت پرده سعودی‌ها با رژیم صهیونیستی نقش اساسی در این عرصه ایفا می کند.

همچنین در سی‌ام خردادماه امسال هم، همزمان با اقامه نماز مغرب در مسجدالحرام محمدخزائی، حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان، را از صف نماز خارج کردند، یکی از همراهان او گفته بود که محمد را به بهانه انتشار مطلبی در توییترش از صف نماز خارج کرده بودند.

مرتبط ها