کد خبر: 193776

سقوطی که شب گذشته اتفاق افتاد؛

شبیخون سامورایی‌ها به بازارهای مالی

بازارهای مالی دنیا از دیشب یکی از سنگین ترین سقوط های خود را تجربه کرده اند.

هومن جعفری؛ دبیر سرویس ارز دیجیتال: بیت کوین به تنهایی از شب گذشته تا امروز نزدیک به ده هزار دلار سقوط کرده است. اتریوم هم صاحبان خود را تا نزدیکی‌های مرز جنون پیش برده چرا که قیمت این رمز ارز هم سقوط فوق سنگینی را تجربه کرده و تا نزدیکی دو هزار و دویست دلار پایین آمده است. 

دلیل این امر در کنار تهدیدهای روزافزون سیاسی و افزایش تنش‌های نظامی، به توکیو برمی‌گردد. جایی که تصمیم بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخ بهره، نه تنها سبب سقوط دوازده درصدی و توقف معاملات در بورس این کشور شد بلکه بسیاری از معامله گران ژاپنی را نیز وادار با حراج کردن سرمایه های رمزارزی خود و نقد کردن دارایی ها برای بازپرداخت بدهی خود به بانک‌ها کرد.

با توجه به پایین بودن نرخ بهره در ژاپن، بسیاری از معامله‌گران ژاپنی با وام گرفتن سرمایه از بانک‌های محلی در بازارهای جهانی به معامله کردن می‌پرداختند که افزایش نرخ بهره، توازن مالی آن‌ها را برهم زد و وادارشان کرد تا با فروش سرمایه خود در بازار رمزارزها، بدهی های خود به بانک ها را پرداخت کنند.

اتفاقی که فروش بیت کوین و اتریوم، دو رمزارز اول جهان را به شدت افزایش داد و سبب ریزش بازار و همچنین آسیب دیدن بورس این کشور شد. آمارهای ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا در ماه ژوئیه و دیگر داده‌های ضعیف اقتصادی و همچنین افزایش تنش ها در خاورمیانه از دیگر دلایل سقوط سنگین و خونین امروز بازارهای مالی است.

مرتبط ها