کد خبر: 193753

جان کربی:

تهدید ایران جدی است

جان کربی، مقام آمریکایی از موضع آمریکا پرده‌ برداشت و مطرح کرد که واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به اقدامات تنش‌زای اخیر رژیم صهیونیستی نگران بوده و برای حفظ منافع خود، سعی دارد از گسترش درگیری‌های منطقه جلوگیری کند.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید با حضور در شبکه خبری فاکس نیوز گفت: «واشنگتن از واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس در تهران نگران بوده و به همین دلیل است که برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، نیروهای خود را به منطقه فرستاده است.»

کربی مدعی شد که هدف واشنگتن از ارسال نیرو به منطقه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار است. او گفت: «وقتی رهبر معظم (انقلاب اسلامی) می‌گوید که ایران انتقام خواهد گرفت، ما باید این را جدی بگیریم. البته نمی‌دانم که در چه زمانی و به چه صورتی واکنش نشان خواهند داد، اما باید مطمئن باشیم که برای دفاع از منافع و تاسیسات خود و اسرائیل آماده هستیم.»

او همچنین اظهار کرد که کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، از تصمیم اخیر واشنگتن برای تقویت نیروهای خود در منطقه آگاه بوده و در جریان تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته است.

جان کربی همچنین آتش‌بس را یکی از گزینه‌های ممکن دانست و گفت: «هنوز باور داریم که آتش‌بس بهترین راه برای پایان این جنگ است و به آن امید داریم. از نظر ما، اختلاف‌ها در حدی است که می‌توان بر آن‌ها فائق آمد.»

مرتبط ها