کد خبر: 193751

در پی حواشی قیمت بلیت؛

کارگردان «نبرد رستم و سهراب»: نگاه تجاری به تئاتر نداشتیم

حسین پارسایی، کارگردان «نبرد رستم و سهراب»در پاسخ به حواشی قیمت نجومی این کنسرت تئاتر اظهار کرد: کم‌‌فروشی نکرده‌ایم و نگاه تجاری نداشته‌ایم.

حسین پارسایی، کارگردان نمایش نبرد رستم و سهراب با اشاره به قیمت بالای بلیت این نمایش گفت: «قیمت بلیت نمایش ما از ۵۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ادامه دارد. اگر بهای بلیت پایین‌تر از این باشد، ضرر می‌دهیم. در حال حاضر ۵۹۰ هزار تومان رقمی است که برای بسیاری از هزینه‌های روزمره و بدیهی می‌پردازیم.»

وی در ادامه مطرح کرد: «در نمایش «هفت خان اسفندیار» مورد حمایت یک ارگان دولتی قرار گرفتیم، توانستیم قیمت بلیت را از ۷۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان برسانیم ولی در این اجرا از حمایتی برخوردار نیستیم ضمن اینکه امکانات فنی کار بسیار گسترده‌تر است.»

پارسایی افزود: «برای تماشاگرانی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند، فرصت‌هایی فراهم کرده‌ایم که به‌جز صندلی‌های ۵۹۰ هزار تومانی، از صندلی‌های دیگری استفاده کنند و به‌زودی چندین سانس را در نظر می‌گیریم که این عزیزان بتوانند نمایش را ببینند.»

پارسایی با اشاره به علاقه‌مندی مردم کشورمان به شاهنامه افزود: «مردم ما قصه‌های شاهنامه و به ویژه داستان نبرد رستم و سهراب را دوست می‌دارند و ما نیز با در نظر گرفتن همین علاقه‌مندی، تلاش کرده‌ایم این اثر را با بهره‌گیری از همه امکانات فنی، ماشینری، نورپردازی، انیمیشن، جلوه‌های ویژه میدانی و ... برای مردم دیدنی کنیم.»

او با اشاره به شعر سهراب سپهری «چشم‌ها را باید شست/ جور دیگر باید دید» افزود: «برای تولید آثار بزرگ ، فاخر و تاثیرگذاری که برخاسته از مفاهیم ارزشمند جامعه باشد، باید هزینه کنیم و بخش دولتی باید به میدان بیاید. در تمام دنیا شهرداری‌ها از آثار فرهنگی و ملی حمایت می‌کنند ولی ما چنین روالی نداریم. باید آثار هنری را از این جهت قضاوت کنیم که هر اثر متناسب با شرح هزینه‌هایش چگونه قیمت‌گذاری می‌شود. هر اثر هنری با توجه به گروه اجرایی و لوکیشن اجرایش، هزینه متفاوتی خواهد داشت. من هم گرانی و فشار اقتصادی را درک می‌کنم ولی در حد توان‌مان قیمت بلیت را کاهش داده‌ایم.»

او در نهایت ذکر کرد: «با در نظر گرفتن این نکات، از تماشاگران می‌خواهم پیش از دیدن نمایش درباره قیمت بلیت آن پیشداوری نکنند چراکه با دیدن کار متوجه حجم عظیم هزینه‌های آن خواهند شد و در می‌یابند که ما کم‌فروشی نکرده‌ و نگاه تجاری نداشته‌ایم.»

مرتبط ها