کد خبر: 193662

هزینه‌های سفر به کربلا؛

بلیت اربعین چند؟

هزینه بنزین مسیر رفت‌وبرگشت تهران تا مرز مهران با احتساب نرخ آزاد و متوسط مصرف سوخت خودروها، به حدود ۴۲۰ هزار تومان می‌رسد و هر روز توقف در پارکینگ‌های مرزی ۳۰ هزار تومان حساب می‌شود. در همین مسیر قیمت رفت‌وبرگشت بلیط اتوبوس دست‌کم به یک میلیون می‌رسد.

 قیمت بلیط اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ از تهران به شش مرز مختلف در استان‌های غربی مشخص شد و برای مسیر رفت‌وبرگشت می‌تواند تا دو میلیون تومان برای هر نفر باشد. این رقم برای زائرانی است که مسیر رفت‌وبرگشت تهران به مهران، چذابه، شلمچه یا باشماق را به شکل زمینی و انتخاب اتوبوس‌های ۲۵ نفره و اصطلاحا VIP انتخاب می‌کنند وگرنه قیمت بلیط اتوبوس رفت‌وبرگشت در همین مسیر‌ها و انتخاب اتوبوس‌های ۴۴ نفره، به چیزی حدود یک میلیون تومان تقلیل پیدا می‌کند.

قیمت بلیط هواپیما اربعین امسال رشد ۲۵ درصدی دارد و برای زواری که از تهران به نجف یا بغداد عزیمت می‌کنند بابت مسیر رفت‌وبرگشت به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. گروه سوم، زائرانی هستند که مسیر تقریبا ۸۰۰ کیلومتری تهران تا مهران یا بقیه مرز‌های همجوار عراق را با خودرو شخصی طی می‌کنند. اگر مصرف سوخت ماشین‌ها را به‌طور متوسط ۹ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر درنظر بگیریم، پای تقریبا ۱۴۰ تا ۱۵۰ لیتر بنزین یعنی ۴۲۰ هزار تومان بابت مسیر رفت و برگشت وسط می‌آید و روزانه ۳۰ هزار تومان نیز به‌خاطر توقف خودرو در پارکینگ استان‌های همجوار حساب خواهد شد.

قیمت بلیط هواپیما اربعین ۱۴۰۳
قیمت بلیط هواپیما اربعین ۱۴۰۳ از مبدا تهران برای نجف پنج میلیون تومان است. این عدد نسبت به سال گذشته و اربعین پارسال ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و زواری که تابستان قبلی برای خرید بلیط هواپیما اربعین تهران – نجف اقدام می‌کردند، سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان  می‌پرداختند.
قیمت بلیط هواپیما اربعین ۱۴۰۳ به این ترتیب برای کسی که مسیر رفت و برگشت را به شکل هوایی طی می‌کند، ۱۰ میلیون تومان خواهد بود و این عدد برای خانواده سه نفره به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.
قیمت بلیط هواپیما اربعین مشهد – نجف مثل سال‌های گذشته بیشتر از مسیر تهران – نجف تعیین شده است. امسال زائرانی که از مشهد دنبال خرید بلیط هواپیما نجف هستند، باید ۱۲ میلیون تومان هزینه کنند.
قیمت بلیط هواپیما اربعین به‌جز تهران و نجف، دست‌کم از هفت استان دیگر برای مقصد نجف و بغداد نیز پیش‌بینی شده است. قیمت بلیط هواپیما اربعین در تمام این مسیر‌ها به شکل یکطرفه شش میلیون تومان است و درصورت خرید بلیط رفت‌وبرگشت اربعین از هفت استانی که اسم بردیم، قیمت بلیط هواپیما به ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.
بلیط هواپیما اربعین ۱۴۰۳ برای بازه ۲۴ مرداد یعنی تقریبا ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی تا ۹ شهریور امسال تعریف شده است. شرایط فروش بلیط هواپیما اربعین نشان می‌دهد شرکت‌های مسافربری در این بازه اجازه فروش بلیط چارتر یا همان گروهی را ندارند.
بلیط هواپیما اربعین به شکلی فروخته می‌شود که در صورت انصراف مسافر از پرواز تا ۲۴ ساعت مانده به زمان تعیین‌شده برای بلیط، ۲۵ درصد از قیمت بلیط کسر می‌شود و بقیه هزینه به حساب مسافر بر‌گردد. از طرفی ۲۴ ساعت مانده به زمان انجام پرواز و پس از انجام پرواز، ۵۰ درصد از قیمت بلیط کسر می‌شود و ۵۰ درصد بقیه به حساب مسافر عودت داده می‌شود.

قیمت بلیط اتوبوس اربعین ۱۴۰۳
قیمت بلیط اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ طبق روال سال‌های گذشته به صورت دوطرفه حساب می‌شود. این اقدام مثل سال‌های قبلی برای جبران خالی بودن اتوبوس‌ها در یکی از مسیر‌های رفت‌وبرگشت انجام خواهد شد.
قیمت بلیط اتوبوس اربعین ۱۴۰۳ فعلا برای مبدا تهران به مرز‌های مختلف اعلام شده است. مرز مهران پرترددترین مرز کشور در ایام اربعین است و قیمت بلیط اتوبوس تهران – مهران بسته به ظرفیت اتوبوس بین ۵۶۵ هزار تومان تا حدود یک میلیون تومن تعیین شده است.
قیمت بلیط اتوبوس تهران – مهران در استان ایلام به‌عنوان مثال بابت اتوبوس‌های ۴۴ نفره، ۵۶۵ هزار تومان است. اگر بلیط اتوبوس تهران – مهران را بابت گزینه‌های ۳۲ نفره بخرید، ۷۳۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و قیمت بلیط اتوبوس تهران – مهران در اتوبوس‌های ۲۵ نفره و VIP به ۹۵۰ هزار تومان می‌رسد.
قیمت بلیط اتوبوس اربعین از مبدا تهران برای مرز خسروی که در استان کرمانشاه واقع شده، طبق همین فرمول ظرفیت اتوبوس‌ها به ترتیب ۵۴۰ هزار تومان، ۷۲۰ هزار تومان و ۸۷۵ هزار تومان تعیین شده است.
قیمت بلیط اتوبوس تهران به مقصد چذابه که در استان خوزستان قرار دارد، برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره، ۵۸۵ هزار تومان تعیین شده است. خرید بلیط اتوبوس تهران – چذابه برای اتوبوس‌های ۳۲ نفره، ۸۱۵ هزار تومان خرج برمی‌دارد و این عدد بابت اتوبوس‌های ۲۵ نفره به ۹۹۰ هزار تومان می‌رسد و این عدد برای مسیر تهران به مقصد شلمچه که یکی دیگر از مرز‌های تعیین‌شده در خوزستان است، به ترتیب ۶۰۰ هزار تومان، ۸۳۵ هزار تومان و ۹۹۵ هزار تومان است.
قیمت بلیط اتوبوس تهران به مقصد مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره، ۳۲ نفره و ۲۵ نفره، به ترتیب ۵۰۰ هزار تومان، ۶۹۰ هزار تومان و ۸۴۰ هزار تومان خواهد بود. مرز باشماق واقه در استان کردستان نیز یکی دیگر از گزینه‌های زوار است و قیمت بلیط اتوبوس تهران به مقصد مرز باشماق برای اتوبوس‌های ۴۴ نفره، به ۵۲۰ هزار تومان، اتوبوس‌های ۳۲ نفره، به ۶۵۰ هزار تومان و اتوبوس‌های ۲۵ نفره، به ۹۹۵ هزار تومان می‌رسد.

مرتبط ها