کد خبر: 193651

رهبر انصارالله:

جنایت ترور شهید هنیه، برخی کشورهای عربی را رسوا کرد

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت جنایت هدف قرار دادن و ترور اسماعیل هنیه، اروپایی‌ها و برخی از کشورهای عربی را که حتی به اتخاذ مواضعی در حد محکوم کردن اتخاذ کنند، رسوا کرد.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه پنجشنبه همزمان با ورود پیکر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به قطر، سخنرانی کرد.

سید الحوثی تصریح کرد: صمیمانه ترین تسلیت خود را به خانواده‌های شهیدان فؤاد شکر و اسماعیل هنیه و همچنین ملت‌های لبنان و فلسطین و امت اسلام عرض می‌کنم همچنین به خانواده شهدای الحشد الشعبی که در نتیجه تجاوز اخیر آمریکا جان باختند و مقاومت عراق تسلیت می‌گوییم.

رهبر انصارالله ادامه داد: شهادت رهبران همیشه تأثیر زیادیروی انگیزه اصحاب مقاومت برای ادامه راه داشته است و دشمن صهیونیست با افزایش جنایات، خود را به سقوط اجتناب ناپذیر وعده الهی نزدیک می کند.  ترور فرمانده هنیه نقض آشکار تمام آداب و رسوم و مقدسات است. ترور هنیه اروپایی ها و برخی کشورهای عربی را که مواضعشان حتی به حد محکومیت هم نرسید، رسوا کرد.

وی تأکید کرد شهید هنیه سهم عمده و برجسته در خدمت به قضیه و آرمان عادلانه و مقدس فلسطین و آزادسازی فلسطین و مسجد الاقصی شریف داشت.

سید عبدالملک الحوثی همچنین با اشاره به شهادت فواد شکر فرمانده شاخص حزب الله لبنان گفت: جنایت حمله به حومه جنوبی بیروت و هدف قرار دادن فؤاد شکر، یک تجاوز آشکار و جنایت خطرناک بود.

وی خاطرنشان کرد: سطح تشدید تنش به سفر نتانیاهو جنایتکار به آمریکا و همزمان با تحرکات آمریکا در خلیج فارس و مدیترانه مرتبط است. آمریکا شریک جنایتکار و در عین حال فریبکار است که از ضرورت جلوگیری از گسترش جنگ صحبت می کند و سپس از آن حمایت می کند.

سید الحوثی اضافه کرد: در تاریخ جنبش حماس، دشمن با هدف قرار دادن رهبران مقاومت از جمله شیخ احمد یاسین نتوانست در عزم و اراده مبارزه سستی و خللی ایجاد کند و نتوانست شراره مبارزه و جهاد را در وجود آنان خاموش کند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد شهادت این رهبران تاثیر زیادی در تشویق مبارزان و رزمندگان مقاومت برای ادامه مسیر مقاومت داشت و موجب تقویت جهاد بیش از پیش شد.

وی افزود: این در حالی است که ایران و بقیه طرف های محور مقاومت مواضعی مشخص دارند و پاسخ به تجاوز اسرائیل در دست اقدام است.

رهبر انصارالله ادامه داد: برخی از رژیم‌های عرب بعد از حادثه تیراندازی به ترامپ بلافاصله بیانیه محکومیت‌آمیز صادر کردند، اما هیچ بیانیه‌ای درمحکومیت ترور رهبران مقاومت صادر نکردند.

مرتبط ها