کد خبر: 193643

تاکید دبیرکل حزب‌الله بر لحن محکم رهبرانقلاب در پیام خونخواهی هنیه؛

نصرالله: اسرائیل تصور نکند که ایران ساکت می‌ماند

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «ترور خطیر و خطرناکی که منجر به شهادت برادر عزیزمان «اساعیل هنیه» شد را به برادران خود در حماس، گردان‌های عزالدین القسام، ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گویم.»

 «سید حسن نصرالله» در ابتدای سخنرانی خود در مراسم تشییع پیکر «فواد شکر» فرمانده ارشد این جنبش گفت: ترور خطیر و خطرناکی که منجر به شهادت برادر عزیزمان «اسماعیل هنیه» شد را به برادران خود در حماس، گردان‌های عزالدین القسام، ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی، تبریک و تسلیت می‌گویم.

دبیرکل حزب‌الله درباره ترور فرمانده این جنبش نیز گفت: هدف دشمن به طور اساسی ترور فرمانده بزرگ جهادی، «حاج محسن» بود. ساختمان مورد حمله، یک ساختمان مسکونی و مملو از مردان و زنان غیرنظامی بود. این تجاوزگری به شهادت هفت نفر منجر شد. سه زن، ۲ کودک، یک شهید از برادران ایرانی و فواد شکر، فرمانده عزیزمان.

 

او ادامه داد: این واکنش به آنچه در مجدل شمس رخ داد، نبود بلکه یک ادعا و انحراف افکار عمومی و بخشی از جنگ و نبرد است. سید حسن نصرالله همچنین گفت آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت اتفاق افتاد، یک تجاوزگری بود که پاسخ در پی خواهد داشت.

دبیرکل حرب الله ادامه داد: ما قاطعانه مسئولیت خود را در قبال حادثۀ مجدل‌الشمس رد کردیم و جرأت داریم اگر اشتباهی مرتکب شدیم، بپذیریم. وقتی اسرائیلی‌ها متوجه شدند که قربانیان مجدل‌الشمس بیشتر کودکان و زنان هستند، تصمیم گرفتند که ما را متهم کنند.

او گفت: شواهد و مدارک زیادی داریم که بسیاری از موشک‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به عکا، حیفا و دیگر مناطق اصابت کرده و سبب زخمی شدن اسرائیلی‌ها شده. 

 

دبیرکل حزب الله لبنان  در این سخنرانی که به مناسبت بزرگداشت رهبر جهادی حزب الله حاج محسن شکر، برگزار شد تاکید کرد: آیا رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که فرمانده شهید اسماعیل هنیه را در تهران ترور کند، ایران  ساکت می‌ماند؟
وی تصریح کرد: لحن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را دیدید که حتی از پیام ایشان درباره حادثه کنسولگری ایران در دمشق هم محکم‌تر بود.

 

نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت: بسیار گریه خواهید کرد چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. او تأکید کرد: من به حامیان مقاومت اطمینان می‌دهم که به سرعت خلأهایی که با شهادت یکی از رهبرانمان پیش می‌آید، را پر کنیم و ما نسلی از رهبران عالی و بی‌نظیر داریم، به همین خاطر اهداف دشمن محقق نخواهد شد. 

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و فشار بر همه جبهه‌ها برای وادار کردن مقاومت به تسلیم شدن، به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. سید نصرالله خاطرنشان کرد: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنان‌که از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

 

 

 

مرتبط ها