کد خبر: 193637

تلاش رئیس جمهور پیشین آمریکا برای جذب رای یهودیان؛

ترامپ: موجودیت اسرائیل در خطر است

دونالد ترامپ با طرح این ادعا که در صورت عدم پیروزی‌اش در انتخابات،‌ رژیم اسرائیل موجودیت خوداز دست می دهد از یهودیان آمریکایی خواسته است تا در انتخابات ماه نوامبر به وی رای دهند.

 رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ادعا کرده است که در صورت عدم پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور،‌ رژیم اسرائیل موجودیت خود را از دست خواهد داد. دونالد ترامپ،‌ نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024،‌ هشدار داده است،‌ در صورت شکست دوباره‌اش در انتخابات این کشور،‌ رژیم صهیونیستی موجودیت خود را از دست خواهد داد. 

 دونالد ترامپ با طرح این ادعا از یهودیان آمریکایی خواسته است تا در انتخابات ماه نوامبر به وی رای دهند و تاکید کرده است در صورت عدم حمایت از وی،‌ رژیم اسرائیل از سوی دشمنانش نابود خواهد شد. 
ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش،‌ مدعی شد که دموکرات‌ها از «اسرائیل» متنفر هستند و بخش عمده تنفرشان به دلیل تنفر نسبت به یهودیان است. 
وی در توضیح ادعایش اینطور بیان کرد:‌ ما باید در این انتخابات پیروز شویم. ما به یهودیان نیاز داریم تا به ترامپ رای دهند و اگر یهودی‌ها به جمهوری‌خواهان رای‌ ندهند،‌ برای مدت زمان طولانی اسرائیل را از دست خواهیم داد. 

وی بار دیگر در حمایت از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه ادعا کرد در صورت بازگشت به کاخ سفید از این رژیم برای پیروزی در جنگ علیه حماس حمایت خواهد کرد. ترامپ یک بار دیگر هم تکرار کرد،‌ در صورتی که وی هنوز به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بر سر کار بود،‌ جنگ 7 اکتبر میان حماس و «اسرائیل» هرگز اتفاق نمی‌افتاد. 
ادعاهای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که طبق نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو،‌ یک اندیشکده مستقر در واشنگتن،‌ اکثریت یهودیان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عمدتا از دموکرات‌ها حمایت کرده‌اند. 

مرتبط ها