کد خبر: 193629

ماجرای وحدت‌شکنی برخی از اکانت‌ها در فضای مجازی چه بود؟

به نتانیاهو پاس گل ندهید

بعد از شهادت اسماعیل هنیه، برخی اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند ایکس، اینستاگرام به رئیس‌جمهور منتخب حمله کردند و به‌جای وفاق و وحدت ملی در کارزار جنگ با رژیم جعلی، بر دو دستگی و افتراق اصرار می‌کردند.

فرهیختگان: صبح روز گذشته در بهت و شوک، خبر دردناک شهادت اسماعیل هنیه در رسانه‌ها منتشر شد. در بحبوحه‌ای انتشار این خبر و غم سنگین شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، برخی‌ها جبهه دوست و دشمن را اما اشتباه گرفته بودند و دست به انتشار تحلیل‌هایی زدند که خلاف وحدت ملی در کارزار بحران است.

عده‌ای در داخل کشور، در میان معرکه و جنگ، بر طبل تفرقه می‌کوبند و اصرار بر دودستگی و تفکیک میان مردم دارند. درحالی‌که تنها یک روز از تحلیف پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور گذشته بود، اما روز گذشته برخی اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند ایکس، اینستاگرام به رئیس‌جمهور منتخب حمله کردند و به‌جای وفاق و وحدت ملی در کارزار جنگ با رژیم جعلی، بر دو دستگی و افتراق اصرار می‌کردند. در آن سو اما بسیاری از اکانت‌هایی که شاید در دسته‌بندی سیاسی، در دسته دولت جدید قرار نمی‌گیرند؛ با هشدار بر دامان نزدن به این تفرقه، جریان پیش آمده را دسیسه و حتی برنامه منافقین برای ایجاد تفرقه و وحدت‌شکنی میان ملت ایران می‌دانستند. 

سوی دیگر ماجرای تفرقه‌افکنان اما، آنچه واضح و مبرهن بود مواضع ضدصهیونیستی پزشکیان در مراسم تحلیف بود. درحالی‌که برخی‌ها تصور می‌کردند درصورت روی کارآمدن دولت اصلاح‌طلب، فشار روی رژیم‌صهیونیستی کم می‌شود، اما رئیس‌جمهور منتخب در مراسم تحلیف خود بار دیگر بر وحدت با جبهه مقاومت تاکید کرد و نشان داد رئیس‌جمهور چه اصولگرا باشد و چه اصلاح‌طلب، باز هم جمهوری اسلامی از حمایت جبهه مقاومت دست نخواهد کشید و همچنان صدای مظلومیت فلسطین در جهان خواهد بود.

واقعیت این است که دشمن در کینه‌توزی و دشمنی خود به دسته‌بندی سیاسی ما نگاه نمی‌کند و وحدت ملت ایران را نشانه می‌گیرد. غافل از اینکه ما در دشمنی با اسرائیل از هرجناح سیاسی فارغ هستیم و همه فرزندان مقاومتیم و اساسا اصولگرا و اصلاح‌طلب تفاوتی ندارد.

متن کامل این گزارش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها