کد خبر: 193595

اختلاف‌ها بالا گرفت؛

چالش پرسپولیس با گاریدو بر سر جذب بازیکن خارجی

سرمربی جدید پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات با مدیریت باشگاه به چالش برخورده است و حالا باید این حواشی سرخ ‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس شاید اولین تیمی بود که بعد از ناکامی در جذب چند بازیکن داخلی همه تمرکز خود را روی خرید بازیکن خارجی گذاشت. در همین راستا ایوب العملود بعد از تقریبا 10 روز مذاکره جذب شد. انتقالی که باشگاه پرسپولیس خیلی سعی کرد رقم آن رسانه‌ای نشود اما این انتقال بیش از 600 هزار دلار برای این باشگاه هزینه داشت.

این بازیکن با اصرار گاریدو جذب شد و این مربی اسپانیایی به همراه ایجنت‌های ایرانی‌اش در مرحله بعدی نام یحیی عطیه‌الله را برای جانشینی عبدالکریم حسن مطرح کردند. باشگاه پرسپولیس در مذاکرات طولانی که برای جذب این بازیکن داشت متوجه شد باید حدود دو میلیون دلار هزینه کند. در همین راستا تصمیم گرفت گزینه‌های دیگری را برای این پست انتخاب کند. در این بین گاریدو این بار نام مارسلو سوارز از بولیوی را مطرح کرد. بازیکن 22 ساله‌ای که تعداد معدودی بازی ملی در کارنامه فوتبالی خود داشت و پست اصلی‌اش دفاع وسط بود.

مسئولان باشگاه بعد از تحقیقاتی که در مورد بازیکن اهل بولیوی داشتند متوجه شدند جذب او با رقم حدود 800 هزار دلار با آن کیفیت فنی اشتباه است و از گاریدو خواستند گزینه دیگری را مطرح کند. هرچند برای پست دفاع چپ خود باشگاه پرسپولیس گزینه‌های به‌مراتب ارزان‌تر و کارنامه‌دارتری را به سرمربی اسپانیایی معرفی کرد که او آنها را تایید نکرد. این موارد در جذب دروازه‌بان هم اتفاق افتاده است. به این شکل که چند دروازه‌بان خوب از کشورهای برزیل، مقدونیه، هلند، سوئد و کامرون که اکثر آنها سابقه ملی هم دارند از سوی باشگاه به گاریدو معرفی شدند اما باز هم او آنها را تایید نکرد و تاکیدش این بوده و هست که گندوز از الجزایر جذب شود.

دروازه‌بانی که انتقالش بیش از 800 هزار دلار برای پرسپولیس آب می‌خورد، درحالی‌که جذب دروازه‌بان‌های اشاره شده به مراتب هزینه‌های کمتری برای این باشگاه داشت. به هر حال باید دید این چالش به وجود آمده بین باشگاه پرسپولیس و سرمربی اسپانیایی درنهایت به کجا خواهد انجامید. ناگفته نماند گاریدو برای تقویت خط حمله تیمش نیز برنامه دارد و به دنبال گزینه‌های حدود یک‌ونیم ملیون دلاری برای تیمش است که بعد از جذب دروازه‌بان در این مورد اقدام خواهد کرد. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها