کد خبر: 193590

بازتاب شهادت رهبرسیاسی حماس؛

مقامات ایرانی به ترور اسماعیل هنیه چه واکنشی نشان دادند؟

بسیاری از مقامات ایرانی شهادت رهبر سیاسی جنبش حماس را محکوم کردند و این واقعه را تسلیت گفتند.

فرهیختگان آنلاین: بسیاری از مقامات ایرانی شهادت رهبر سیاسی جنبش حماس را محکوم کردند و این واقعه را تسلیت گفتند.

علی لاریجانی، مشاور مقام معظم رهبری در پیامی نوشت:  شهادت رهبر رشید حماس، برادر مجاهد اسماعیل هنیه را به ملّت نستوه فلسطین و مسلمانان تسلیّت عرض می‌کنم. اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در پیامی گفت: شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادی‌خواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود. بی‌شک ترور شهید «اسماعیل هنیه» از سوی فرزندان راه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.

سعید جلیلی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: مهمان عزیز جمهوری اسلامی، برادر گرانقدر و مبارز اسماعیل هنیه پس از عمری مجاهدت در راه آزادی قدس شریف و رهبری حماس به ویژه در عملیات طوفان الاقصی و ده ماه مقاومت اعجاب برانگیز پس از آن، به دست بدترین دشمن خدا و انسانیت در دوران معاصر، رژیم تروریستی صهیونیستی به شهادت رسید.  

 دستپاچگی و تلاش‌های مذبوحانه دشمن جلوه‌ای دیگر از ضعف و گمان‌های غلط اوست که می‌پندارد ترور، تردید می‌آورد و نمی‌فهمد این اقدامات بذر عزم را بیش از پیش در دل جوانان پاک و وارسته منطقه خواهد نشاند و اولین زخم کاری این گمان غلط دشمن از جایی که گمان نمی‌برد بر سر او فرود خواهد آمد. 

امروز شهید اسماعیل هنیه و شهید عزیز همراه او مهمان شهدای مقاومت بویژه شهید سلیمانی هستند که همراه فرشتگان الهی به آن‌ها خوشامد گفته وندای «هنیئا بما کنتم تعملون» سرمی‌دهند.

مخبر، سرپرست سابق ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: خون این مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر چونان موجی خروشان این قوم طغیانگر‌ را غرق می‌سازد. بدون تردید این اقدام کور و تروریستی عزم جبهه مقاومت اسلامی را در سرتاسر منطقه برای نابودی این رژیم کودک کش راسخ‌تر از گذشته خواهد کرد.

سید محمد خاتمی، رئیس‌ جمهور پیشین ایران در پی شهادت اسماعیل هنیه گفت: شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره‌های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیک‌ترین کسان خود در کنار ده‌ها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می‌گیرد.

از خداوند منان می‌خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه‌اش عاملی باشد در جهت رهائی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین بخصوص مظلومان غزّه. برای روان پاک او و همه شهیدان راه عزت و آزادی آرزوی علو درجات دارم.

محمدجواد ظریف، رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم در پیامی توئیتی عنوان کرد: شهید اسماعیل هنیه قهرمان خستگی ناپذیر آزادی مردم فلسطین از اشغال اسرائیل بود. ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد. جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم بیان کرد: ترور مهمان عزیز ما در مراسم تحلیف منتخب ملت ایران، شهید سرافراز و مجاهد نستوه اسماعیل هنیه در این مقطع، همزمان امنیت و ثبات ایران در آستانه تشکیل دولت جدید و فلسطین و منطقه را هدف گرفته است. 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران  نیز در پیامی نوشت: مردم دنیا بدانند در روزی که رئیس جمهور ایران در آغازین روز فعالیت خود دنیا را به صلح و دوستی دعوت کرد رژیم غاصب صهیونیستی در خاک ایران دست به اقدامی تروریستی زد. اگر برای این غده سرطانی چاره‌جویی نشود صلح در سراسر دنیا را به خطر خواهد انداخت. همه ما موظف به برقراری صلحیم.

 محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا در پیامی شهادت رهبر و سردار مجاهد جبهه مقاومت را تسلیت گفت: عناصر شقی، زبون و جنایتکار دخیل در به شهادت رساندن شهید هنیه بدانند که خون مطهر این شهید، شور و خشم و عظمت جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌های غاصب را مضاعف گردانده و مورد عقاب و انتقام سخت قرار خواهند گرفت.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در یک پیام در خصوص شهادت رهبر سیاسی جنبش جماس نوشت:رحمت خدا بر رهبر شجاع مقاومت فلسطینی، مجاهد نستوه و مربی حکیم، حافظ کرامت ملت مبارز فلسطین و پاسبان ارزش‌های اسلامی، #شهید_القدس حاج اسماعیل هنیه. دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند. ایران اسلامی و جبههٔ مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

مرتبط ها