کد خبر: 193575

پیام رئیس‌جمهور به ترور شهید هنیه؛

پزشکیان: رژیم صهیونیستی نتایج اقدام بزدلانه خود را خواهد دید

پزشکیان با صدور پیامی ضمن تاکید بر پاسداری جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود، اینگونه اقدامات را نشانه به بن بست رسیدن سیاست های رژیم صهیونیستی دانست.

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه پیامی صادر کرد. متن کامل پیام به شرح ذیل است:

رژیم صهیونیستی که پس از ماه ها کشتار و جنایت و ویرانی در غزه دچار بن بست و قفل شدگی بوده و قادر به رهایی از پیامدهای سیاست تاریخی مبتنی بر اشغالگری، تروریسم، تبعیض نژادی و کشتار جمعی خود نیست بامداد امروز برادر عزیز و مجاهد راه خدا شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس را در تهران هدف عملیات جنایتکارانه تروریستی خود قرار داد و به شهادت رساند.

شهادت هنر مردان خداست و شهید اسماعیل هنیه که پیش از این بسیاری از نزدیکان و اعضای خانواده و رهبران جنبش مقاومت تحت رهبری خود را در عملیاتهای تروریستی اسرائیل از دست داده بود، پس از عمری مجاهدت و مبارزه برای رهایی ملت فلسطین از اشغال صهیونیستی به آرزوی همیشگی خود رسید و به دیدار خداوند شتافت اینجانب پوشیدن جامه شهادت را بر اسماعیل هنیه و همراه شهیدش به همه مبارزان مقاومت و ملت بزرگ فلسطین و همه امت اسلامی تبریک و تسلیت می گویم. این اقدام تروریستی همچون دیگر جنایتهای رژیم صهیونیستی، ناقض قوانین و مقررات بین المللی بوده و ضرورت اقدام متحد جهان به ویژه کشورهای اسلامی را برای مقابله با این رژیم جنایتکار و اشغالگر بیش از پیش نشان می دهد. این جنایت در تهران و هنگامی انجام شد که برادر عزیزمان شهید اسماعیل هنیه، میهمان رسمی رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی بوده و برای شرکت در مراسم سوگند ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

همچنین مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد. «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

مرتبط ها