کد خبر: 193574

در پی شهادت رهبر سیاسی حماس؛

حزب‌الله لبنان: شهادت هنیه بر عزم رزمندگان مقاومت می‌افزاید

ترور بزدلانه رهبر سیاسی حماس واکنش دولت ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان را برانگیخت.

ترور بزدلانه رهبر سیاسی حماس واکنش دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان را برانگیخت.

حزب‌الله لبنان: شهادت هنیه بر عزم رزمندگان مقاومت می‌افزاید
در بیانیه حزب‌الله لبنان در این باره آمده است: شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به خانواده محترم و فداکار ایشان که ده‌ها شهید تقدیم کردند، تسلیت می‌گوییم. طبق گزارش پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان اضافه کرد: شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه‌طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده و جان خود را بر کف دستان خود گرفت و آماده فدا کردن آن برای هدفی بود که به آن اعتقاد داشت و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بود.

در این بیانیه آمده است: شهادت اسماعیل هنیه بر سرسختی مجاهدان مقاومت در همه جبهه‌های مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید و عزم آنان را در برابر دشمن صهیونیستی قوی‌تر می‌سازد. جنبش حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: از خداوند منان خواستاریم که این رهبر شهید بزرگوار و عزیز را در زمره شهدا قرار دهد و ایشان را مشمول رحمت خود قرار دهد.

مقاومت فلسطین: ترور هنیه موجب تقویت قدرت ملت فلسطین می‌شود
کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با شهید اسماعیل هنیه و همه شهدایی که در این راه مبارک و در مسیر دفاع از مقدسات و آرمان ما جان خود را فدا کردند، تجدید میثاق می‌کنیم.

در بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: این عملیات بزدلانه ترور علیه رهبر بزرگ ما که نمادی از نمادهای ملت فلسطین و مقاومت آن است، هرگز مقاومت ما را تضعیف نخواهد کرد و سیاست کثیف ترورها تنها موجب تقویت قدرت و ثبات ملت فلسطین می‌شود.

ابومجاهد، مسئول دفتر رسانه‌ای کمیته‌های مقاومت فلسطین هم به‌نوبه خود تأکید کرد: این جنایت ترور مصیبت بزرگی است و رژیم اشغالگر از ترور شهید هنیه پشیمان خواهد شد.

بیانیه حماس در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه به شرح زیر است:
«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم (ولاتحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربّهم یرزقون)
جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به محل اقامتش در تهران بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران را به ملت بزرگ فلسطین، امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان تسلیت می‌گوید.

واکنش حکیم به ترور شهید هنیه:جنایت اشغالگران ملت فلسطین را از تداوم مسیر پیروزی بازنمی دارد 
 حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت که این جنایت ملت فلسطین را از پیشبرد مسیر پیروزی بازنمی‌دارد.  حکیم ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، بار دیگر از جامعه بین المللی خواست جلوی این رژیم غاصب را بگیرد. 

مرتبط ها