کد خبر: 193542

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی؛

امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان مردم غزه است

رهبرمعظم انقلاب در دیدار با اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش حماس گفتند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) ، پیش از مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، با سران برخی کشورها دیدار و گفتگو کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقایان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النَّخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، با تجلیل از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیر مردم مظلوم غزه، تأکید کردند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است  و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.

رهبر انقلاب اسلامی یک از دغدغه‌های همیشگی متفکرین اسلامی را چگونگی ترویج اسلام و ارائه یک الگو از جامعه اسلامی برشمردند و افزودند: گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است.

ایشان تأکید کردند: عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک و حمایت و بشارت‌های الهی باشند.

در این دیدار آقای اسماعیل هنیه با تبریک انتخاب رئیس‌جمهور جدید ایران، برگزاری انتخابات اخیر را جلوه‌ای از مردم‌سالاری بر مبنای تفکر اسلامی دانست و با اشاره به دیدار خود با آقای پزشکیان گفت: ما در این دیدار بار دیگر شاهد مواضع خوب و مستحکم جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و جریان مقاومت بودیم و از این مواضع احساس افتخار کردیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تشریح آخرین وضعیت میدانی و سیاسی در غزه و کرانه باختری، گفت: دیروز سیصدمین روز جنگ غزه بود و اکنون به مرحله‌ای حساس و تاریخی رسیده‌ایم که مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید قهرمانی و پیروزی خود را تثبیت کنند.

در این دیدار همچنین آقای زیاد النَّخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با تبریک انتخاب آقای پزشکیان رئیس جمهور جدید و تجلیل از مواضع وی در حمایت از فلسطین و مقاومت گفت: حضورمشترک رهبران حماس و جهاد اسلامی در دیدار امروز نشانه نمادین از وحدت نیروهای مقاومت در فلسطین است و به برکت این وحدت، هماهنگی و همکاری در میان جبهه مقاومت در منطقه نیز در بهترین حالت خود است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار آقای امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه نیز سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است.

رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان، رفت و آمد مقامات دو کشور را زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها خواندند و گفتند: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم ایران و تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاشها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود. گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد.

در این دیدار که آقای عارف معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای امامعلی رحمان با ابراز خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب، به مذاکرات خود با آقای پزشکیان اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که چند سال پیش جنابعالی فرمودید دو کشور خویشاوند هستند و ما  گسترش پیش از پیش روابط و استفاده از تجارب و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، سلامت و صنعت را خواستاریم.

رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار همچنین به برخی اقدامات خود برای گسترش زبان فارسی در این کشور اشاره کرد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیأت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تاکید کردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان دو کشور بر اساس منافع تعریف شده و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت.

ایشان ضمن تشکر از حضور آقای پاشینیان در مراسم تحلیف آقای پزشکیان رئیس جمهور و همچنین مراسم تشییع شهید رئیسی، بر حفظ تمامیت ارضی ارمنستان تاکید کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران مسیر زنگزور را به ضرر ارمنستان می‌داند و همچنان بر این موضع خود ایستادگی دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه بیگانگان نباید برای روابط کشورها با همسایگان خود محدودیت ایجاد کنند، افزودند: آن چیزی که امنیت و صلاح کشورها را تامین می‌کند، اتکاء به خود و نزدیکان خود است و اقدامات برخی‌ها که از راه دور می‌آیند و در امور دیگر کشورها دخالت می‌کنند به ضرر آنها تمام می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احترام به حضرت مسیح(ع) را یک موضوع مسلّم و قطعی میان مسلمانان دانستند و گفتند: این اهانت‌هایی که به بزرگان ادیان الهی از جمله حضرت مسیح(ع) می‌شود از نظر ما محکوم است.

در این دیدار که آقای عارف معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش دو کشور، گفتگوهای خود با آقای پزشکیان رئیس جمهور را سازنده و مثبت خواند و گفت: ارمنستان بارها اعلام کرده است که هیچ مسیر فرامنطقه‌ای را در داخل کشور خود نمی‌پذیرد.

آقای پاشینیان روابط ایران و ارمنستان را راهبردی خواند و از گسترش روابط دو کشور و متنوع شدن آن ابراز خرسندی و استمرار این روند را مهم ارزیابی کرد. 

مرتبط ها