کد خبر: 193514

به دلایل امنیتی؛

ساخت مستند درباره وقایع ۱۴۰۱ متوقف شد

حمیدی‌مقدم درمورد ساخته نشدن فیلم درباره اتفاقات پاییز۱۴۰۱ بیان کرد: در اواسط کار به گره‌های امنیتی اطلاعاتی برخورد می‌کردیم که باعث می‌شد پروژه قفل شود.

محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به سوالی درباره این موضوع که چرا مرکز گسترش درباره اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ فیلمی تولید نمی‌کند، گفت:«اولاً قرار نیست مرکز گسترش درباره این موضوعات مهم، فیلم شعاری و سفارشی بسازد، بلکه باید همه شاخص‌ها در آن رعایت شود. ثانیاً باید به شما بگویم که درباره اتفاقات سال ۱۴۰۱  با بسیاری از مستندسازان طرح موضوع کردیم.»

حمیدی‌مقدم اظهار کرد:«بسیاری از فیلمسازان معتقد بودند که باید مدتی از این موضوع زمان بگذرد تا بتوانیم فیلم دقیقی بسازیم. علاوه براین، موضوعاتی را در همین زمینه پیش بردیم اما در اواسط کار به گره‌های امنیتی اطلاعاتی برخورد می‌کردیم که باعث می‌شد پروژه قفل شود. هنوز هم این موضوعات مسئله ماست و امیدوارم به آنها برسیم.»

وی افزود: «فکر می‌کنم امسال آثاری را در این زمینه داشته باشیم. علاوه براین، خودمان هم ساخت مستندهایی درباره حجاب و اتفاقات سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌ایم و امیدوارم امسال بازتاب واقعی همراه با تحلیل و استدلال دقیق داشته باشیم.»

مرتبط ها