کد خبر: 193499

ذخایر مالی استراتژیک؛

هنگ کنگ به دنبال استفاده از بیت کوین در ذخایر مالی دولتی است

جانی نگ، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، قصد دارد این کشور را به عنوان پیشرو در پذیرش فناوری های بیت کوین و وب۳ قرار دهد.

هومن جعفری، دبیر ارز دیجیتال: جانی نگ، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، برنامه هایی برای همکاری با سهامداران مختلف برای ارزیابی مزایای قرار دادن بیت کوین در ذخایر مالی دولتی اعلام کرده است. او قصد دارد هنگ کنگ را به عنوان پیشرو در پذیرش فناوری های بیت کوین و وب۳ قرار دهد.

نگ در پست اخیر خود در X،  بر افزایش اهمیت بیت کوین برای کشورهای جهان تاکید کرد و افزود بیت‌کوین به دلیل ارزش  آن به عنوان محافظ در برابر تورم، «طلای دیجیتال» نامیده می شود. او بر اهمیت در نظر گرفتن بیت کوین در ذخایر مالی استراتژیک تاکید کرد و پیشنهاد کرد که این کار می تواند به چارچوب اقتصادی هنگ کنگ تحت شرایط نظارتی مناسب کمک کند.

بیت کوین و وب۳ برای توسعه
 فناوری های بیت کوین و وب۳ در سراسر جهان در حال افزایش هستند و ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین، همراه با عرضه محدودی که دارد، آن را به عنوان یک دارایی ارزشمند در چشم بسیاری از سرمایه گذاران قرار داده است.
نگ اشاره کرد که آگاهی جهانی نسبت به بیت کوین در حال افزایش است و آن را به عنصری حیاتی در زمینه دارایی های دیجیتال و ادغام آنها در سیستم های مالی سنتی تبدیل می کند.
وب۳  نسل بعدی فناوری های اینترنتی است که بر تمرکززدایی، بلاک چین و تعاملات همتا به همتا متمرکز است. نگ معتقد است که هنگ کنگ در مرحله مهمی در انطباق با مقررات و توسعه صنعت قرار دارد که می تواند راه را برای یک محیط بازتر و نوآورانه تر در بازار هموار کند.

ذخایر مالی استراتژیک و انطباق
جانی نگ در پیشنهاد خود اذعان کرد که برای اطمینان از ادغام امن بیت کوین در ذخایر مالی هنگ کنگ لازم است تحقیقات کاملی انجام شود و این تغییرات منطبق بر مقررات موجود باشد. او این پیشنهاد را در پاسخ به سخنرانی نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه ایالات متحده و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 در 27 جولای مطرح کرد.
فراتر از بحث بیت کوین، چشم انداز نگ برای هنگ کنگ شامل یک اکوسیستم وب۳ قوی و پویا است. او از دولت خواست تا بر نوآوری های تکنولوژیک تمرکز کند و یک محیط حمایتی برای توسعه وب۳ ایجاد کند.

مرتبط ها