کد خبر: 193432

کلید حل پرونده در چیست؟

ادعای عجیب بیرو درباره آپشن قرارداد

علیرضا بیرانوند در مصاحبه‌ای از دلایل جدایی خود از پرسپولیس پرده برداشت و باشگاه پرسپولیس را به کم کردن پاداش‌ها از قراردادش متهم کرد.

علیرضا بیرانوند در مصاحبه امروز خود با اشاره به اینکه پاداش چیزی جدا از آپشن بوده و این آپشن قرارداد است که بیشتر از ۲۰ درصد آن نخواهد بود. با این حال چندی پیش رضا درویش با قاطعیت از رعایت قانون توسط باشگاه پرسپولیس در زمینه پرداخت آپشن گفته و قانون فدراسیون را برای دروازه‌بان جدا شده خود یادآور شد.

با توجه به قانون رسمی حاکم بر فوتبال ایران، به نظر می‌رسد که در زمینه پرداخت آپشن حق با باشگاه پرسپولیس باشد چرا که هیچ تیمی حق پرداخت بیش از ۲۰ درصد آپشن را نخواهد داشت.

با این حال نکته مهم قابل بحث درباره ماجرای بیرو و پرسپولیس، بازه زمانی فسخ قرارداد است. قانون می‌گوید یک بازیکن تنها ظرف ۱۵ روز از آخرین اتمام آن فصل حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.  حال اینکه در موضوع مورد مناقشه بیرانوند در این بازه قرارداد خود را فسخ کرده یا اینکه خارج از این مهلت اقدام به این کار کرده کلید حل پرونده جنجالی بیرو و پرسپولیس خواهد بود. پرونده‌ای  شکست بیرانوند در آن تبعات و محرومیت سنگینی برای او و باشگاه تراکتور به همراه خواهد داشت.

مرتبط ها