کد خبر: 193391

حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان می‌خواهند از فرهنگ برداشت سیاسی کنند

رئیس سازمان سینمایی دولت یازدهم معتقد است؛ همانقدر که جریان اصولگرا دوست دارد از فرهنگ و هنر بهره‌برداری سیاسی کند، جریان اصلاح‌طلب همیشه دوست داشته از این جریان برای خودش استفاده کند.

فرهیختگان: حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی دولت یازدهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: همانقدر که جریان اصولگرا دوست دارد از فرهنگ و هنر بهره‌برداری سیاسی کند، جریان اصلاح‌طلب همیشه دوست داشته از جریان فرهنگ و هنر برای خودش استفاده کند؛ چه در تبلیغات انتخابات و چه در جاهای دیگر.

 

وی افزود: در تمام دولت‌ها؛ چه اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب و معتدل و امثالهم، بخشی از اهالی هنر دچار مشکل می‌شدند؛ کارشان توقیف می‌شد یا ممکن بود پرونده قضایی پیدا ‌کنند یا حتی ممنوع‌الکار شوند اما تقریبا یادم نمی‌آید که در هیچ دورانی مدیران ارشد فرهنگی به این مساله دامن بزنند و یک‌جورهایی به آن افتخار کنند. همیشه مدیران ارشد فرهنگی سینه سپر و سعی می‌کردند این مسائل را حل کنند یا کمتر شود، حداقل نمی‌آمدند بگویند بله در دوران ما اینقدر ممنوع از کار کردیم و به آن افتخار کنند. این پدیده جدیدی بود که متاسفانه در این دولت اتفاق افتاد.

رئیس سازمان سینمایی دولت یازدهمخاطر نشان کرد: معاون نظارت سازمان سینمایی، خیلی خوشحال به‌عنوان اینکه کار مهمی کرده، گفته است اینقدر افراد در سینما ممنوع از کار شده‌اند یا این تسویه‌های سیاسی اتفاق می‌افتد. درحالی‌که هیچ وقت مدیر ارشد فرهنگی نمی‌آید بگوید تمام آنهایی که با دولت گذشته بودند، همه را اخراج کردیم و یکی، دونفر هم مانده که اخراج می‌کنیم.

متن کامل گفت‌وگوی معین احمدیان و عاطفه جعفری با حجت‌الله ایوبی را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها