کد خبر: 193373

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت:

ساعت کاری مراکز دولتی کشور از ۶ تا ۱۰ صبح

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: فعالیت ادارات و مراکز دولتی در سراسر کشور در روز شنبه از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.

درپی افزایش کم‌سابقه دمای هوا و تداوم گرمای شدید و به منظور حفظ سلامتی هموطنان، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ شنبه ۶ مرداد از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.
همچنین دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است.
با توجه به تصمیم‌گیری های استانی و اعلام ساعات کار روز شنبه از طرف برخی استانداری‌ها، ساعت کاری قطعی و لازم الرعایه برای همه دستگاهها در سراسر کشور صرفاً ساعت ۶ تا ۱۰ صبح خواهد بود.

استانداری البرز اعلام کرد: ساعت کاری بانک‌ها و ادارات این استان فردا از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ خواهد بود.

ستاد مدیریت بحران خراسان‌رضوی اعلام کرد: ساعت کاری تمام ادارات این استان فردا و پس‌فردا از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود و فعالیت‌های آموزشی و ورزشی در محیط‌های روباز هم فردا و پس‌فردا در این استان تعطیل خواهد بود.

استانداری سمنان اعلام کرد: فردا ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود و خدمت‌رسانیِ دستگاه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد. مدیران دستگاه‌های اجرایی هم موظفند از ساعت ۱۰ صبح سیستم‌های خنک‌کننده را خاموش کرده و از ژنراتور برای تأمین برق استفاده کنند.

استانداری کرمان اعلام کرد: به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساعت کاریِ ادارات این استان از فردا تا دوشنبه از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود.

استانداری سیستان‌وبلوچستان اعلام کرد: به‌منظور حفظ پایداری شبکهٔ برق، فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان فردا از ساعت ۶ تا ۱۱ خواهد بود و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

کارگروه اضطرار استان قم اعلام کرد: ادارات این استان به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و ادارات دارای کشیک ساعت ۱۲ تعطیل می‌شوند.

شهرداری تهران درباره طرح ترافیک اعلام کرد: «علی‌رغم تغییر ساعت کاری ادارات در روز شنبه ۶ مردادماه، طرح ترافیک فردا بدون تغییر و طبق روال روزهای عادی برگزار می‌شود.»

با توجه به اعلام رسمی کاهش ساعات کاری ادارات دولتی؛ سازمان بورس اعلام کرد: «بازار سرمایه (شامل بورس‌های اوراق بهادار و کالایی)، فردا طبق روال عادی باز خواهند بود.»

مرتبط ها