کد خبر: 193300

سازمان وظیفه عمومی کار را یک‌سره کرد؛

کدام ستاره‌ها به سربازی می‌روند؟

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد تمام بازیکنان مشمول باید زیر نظر آنها به فعالیت ورزشی ادامه بدهند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا با انتشار اطلاعیه‌ای درباره تسهیلات سربازی مشمولان ورزشکار اعلام کرد: «برابر تفاهم انجام شده تمامی مشمولانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مشمولان ورزشکار استفاده کرده بودند، برای اعزام در تاریخ یکم مردادماه 1403 تعیین تکلیف و برای انجام خدمت دوره ضرورت به سازمان‌های نیروهای مسلح اختصاص یافتند. با توجه به اختصاص این مشمولان به سازمان‌های نیروهای مسلح از یکم مردادماه 1403 این عزیزان به عنوان کارکنان وظیفه نیروهای مسلح محسوب می‌شوند. براساس قانون خدمت وظیفه عمومی، از این پس هرگونه فعالیت ورزشی افراد مذکور با هماهنگی یگان خدمتی و برابر تدابیر تربیت‌بدنی ستادکل نیروهای مسلح صورت می‌پذیرد.»

پس از این اطلاعیه در رسانه‌ها اعلام شد که با این اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، در کنار ابوالفضل جلالی و امید نورافکن، مهدی ترابی، علی قلی زاده، مجید حسینی، پیام نیازمند، مهدی قائدی و الهیار صیادمنش نیز مشمول خدمت شدند و تکلیف آن‌ها طی روزهای آینده مشخص می‌شود. اما در بین بازیکنان اعلامی نام ترابی و بیرانوند حواشی بیشتری را به خود اختصاص داد چرا که این دو ملی‌پوش اخیرا راهی تیم تراکتور شده‌اند.

در این ارتباط یکی از مدیران این باشگاه تبریزی در گفت‌وگویی اعلام کرد: «مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند هر دو از معافیت دانشجویی برخودار هستند و ترابی حتی تا سه سال دیگر هم امکان استفاده از این معافیت را دارد.»