کد خبر: 193297

در پی تبلیغات ضد اسرائیلی؛

آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را تعطیل کرد

وزارت کشور آلمان مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) و سازمان‌های تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شده است که این انجمن اهداف اسلام‌گرایی افراطی را دنبال می‌کند.

به نقل از الجزیره، رسانه‌های آلمانی بدون اشاره به جزئیات اعلام کردند که صبح امروز (به وقت محلی) ده‌ها افسر پلیس و نیروهای امنیتی آلمان به «مسجد آبی» و مرکز اسلامی شهر هامبورگ حمله کردند. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که پلیس آلمان این مرکز را بسته است.

هم‌زمان وزارت کشور آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) و سازمان‌های تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شد که «این انجمن اهداف اسلام‌گرایی افراطی» را دنبال می‌کند.

پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال نیز به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعاهایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد.

 

در بیانیه وزارت کشور آلمان از قول «نانسی فایرر» وزیر کشور وقت آلمان بدون اشاره به ادامه جنایت‌های جاری اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه ادعا شده است: تبلیغات ضداسرائیلی را تحمل نمی‌کنیم! باید بسیار هوشیار باشیم و اقدامات جدی انجام دهیم. به همین دلیل قاطعانه در حال تحقیق هستیم.

 

مرتبط ها