کد خبر: 193288

ایرج طهماسب در گفت‌وگو با «قاف»؛

نامه می‌زدند که تلویزیون باید جلوی پخش «کلاه قرمزی» را بگیرد

ایرج طهماسب درباره حواشی شروع ساخت «کلاه قرمزی» گفت: از آموزش‌و‌پرورش نامه‌های اعتراضی نوشتند که این نباید در تلویزیون باشد و تلویزیون باید این را قطع کند.

ایرج طهماسب در گفت‌وگو با اکبر نبوی درباره نحوه شکل‌گیری «کلاه قرمزی» و حواشی شروع ساخت این برنامه گفت: مجموعه برنامه‌ای که می‌ساختیم به اسم جغجغه و فرفره بود. کلاه قرمزی نبود. حتی فکر می‌کنم اسم آن صندوق پست بود. منتهی با آقای جبلی از آرشیو عروسک‌هایی پیدا کردیم و آوردیم. یک چیز‌ گرفتیم و دیدم خیلی خوب است. با این حال فکر می‌کردم نمی‌گذارند بسازیم. 

وی افزود: مدیرگروه را صدا کردیم… تکه‌ای از کلاه قرمزی را نشان دادم که حرف می‌زد و آب دهانش بیرون می‌ریخت. ‌‌اسدالله علائی گفت اصلا و ابدا! راست هم می‌گفت و تابوشکنی عظیمی در آن زمان بود. چون بچه آن موقع باید خیلی خوب می‌بود و همیشه مرتب. برای اولین بار یک بچه بی‌تربیت را به اصطلاح آوردیم که قلبش پاک بود. این اصلا در تلویزیون سابقه نداشت. برای همین به کلاه قرمزی حمله شد. از آموزش‌و‌پرورش حمله شد، نامه‌های اعتراضی نوشتند که این نباید در تلویزیون باشد و تلویزیون باید این را قطع کند.

طهماسب خاطر نشان کرد: مراحل اول هنر، برای جا‌اندازی هر چیزی کار سخت است. باید تحمل داشت، باید کتک خورد، باید سختی کشید، حرف بد را بشنوید ولی اگر بدانید نیت خیر است فکر می‌کنم می‌ارزد پای این بایستید و به ثمر بنشیند.

 

 گفت‌وگوی کامل ایرج طهماسب را در کانال یوتیوب و آپارات به نشانی QafMedia02 ببینید.

مرتبط ها