کد خبر: 193228

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ورزشگاه تختی تا آغاز فصل جدید آماده می‌شود

مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در گفت‌وگو با «فرهیختگان» بیان کرد: بازی‌های لیگ در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود. این ورزشگاه تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر آماده خواهد شد.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: امیرحسین روشنک درباره اینکه بالاخره رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه تختی استارت خواهد خورد یا ورزشگاه آزادی، در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اظهار داشت: «تا زمان آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر ورزشگاه تختی آماده شده و بازی‌های لیگ در این ورزشگاه برگزار خواهد شد. در هر صورت برای تجهیز و آماده‌سازی ورزشگاه آزادی باید آخرین الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این ورزشگاه لحاظ شود تا بتوانیم مجوزهای لازم برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در عرصه ملی و باشگاهی را دریافت کنیم.» وی ادامه داد: «الان هم مدنظر فدراسیون این است که بازی‌های تیم ملی و لیگ نخبگان و همچنین رقابت‌های مهمی مانند دربی در ورزشگاه آزادی برگزار شود؛ هرچند که برخی کارهای اساسی برای این ورزشگاه باقی مانده است اما شرایط ورزشگاه تختی بهتر و وضعیت آن نسبت به آزادی جلوتر است و مشکلاتش هم کمتر است. در هر صورت ورزشگاه آزادی از آنجایی که باید الزامات فیفا و کنفدراسیون آسیا را در آن پیاده‌سازی کرد، کارهای بیشتری دارد اما چون ورزشگاه تختی برای لیگ برتر است به هر حال سعی می‌کنیم این ورزشگاه را به آغاز رقابت‌های لیگ برسانیم.»
مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تاکید کرد: «به همین منظور قرار شد استقلال و پرسپولیس هم پای کار آمده و در این موقعیت به ما کمک کنند تا امور به شکل ویژه‌تری انجام شده و در راستای پیشرفت پروسه آماده‌سازی ورزشگاه تختی نیز تسریع صورت گیرد. روشنک همچنین درباره اینکه در آستانه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر آیا تدبیری صورت گرفته تا به مانند فصل گذشته رقابت سرخابی‌ها به صورت همزمان در هفته پایانی در تهران برگزار نشود، به «فرهیختگان» گفت: «سه سال پیش هم در هفته پایانی تیم‌های استقلال و سپاهان در آزادی بازی کردند و پرسپولیس هم با پیکان در شهر قدس به مصاف هم رفتند. اصلا کسی اعتراضی نکرد که چرا این دو تیم در هفته پایانی باید در تهران بازی کنند.»
وی درباره اینکه به نظر می‌رسد از بدشانسی سازمان لیگ هر دو تیم سرخابی تا هفته پایانی برای رقابت قهرمانی پایاپای پیش رفتند، گفت: «این صحبت‌ها مطرح نیست و مشکل اصلی ما هم برگزاری دو دیدار در هفته پایانی در تهران نیست بلکه مشکل اصلی آنجایی بود که در ورزشگاه دستگردی امکان حضور تماشاگران فراهم نبوده و نیست. در غیر این صورت اگر هر دو بازی درصورتی‌که این دو تیم در کورس قهرمانی باشند، در تهران هم برگزار شود، با توجه به حضور تمامی عوامل فدراسیون و پشتیبانی مثل فصل قبل که در یک‌جا مستقر می‌شوند، مشکلی از جهت برگزاری جشن قهرمانی به وجود نخواهد آمد. باز هم تاکید می‌کنم که مشکل ما ورزشگاه دستگردی بود که قابلیت پذیرش تماشاگر را ندارد.»
روشنک ادامه داد: «بر همین اساس هم ما مشکل را از سرمنشأ حل کرده و ورزشگاه دستگردی را تا زمانی که امکان حضور تماشاگران در آن وجود نداشته باشد از چرخه برگزاری رقابت‌های لیگ خارج کردیم. امسال خوشبختانه ورزشگاه‌های تختی و شهرقدس که از این امکان برخوردار هستند، به ورزشگاه آزادی اضافه خواهند شد. تیم هوادار هم قرار است در شهرقدس بازی کند و اگر اتفاقی مشابه اتفاق فصل گذشته در فصل بیست‌وچهارم رخ بدهد، این تفاوت وجود خواهد داشت که یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس طبق قرعه میزبان است و تیم دیگر که میهمان خواهد بود در یکی از دو ورزشگاه تختی یا شهرقدس به مصاف حریف خود خواهد رفت که در هر دو ورزشگاه امکان حضور تماشاگران وجود خواهد داشت. درواقع تدبیر ما در مواجهه با این اتفاق این بود که ما این مشکل را با خارج کردن ورزشگاه دستگردی از چرخه رقابت‌های لیگ برتر حل کردیم.»

مرتبط ها