کد خبر: 193206

از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛

بایدن انصراف داد

رئیس جمهور آمریکا از کناره‌گیری خود از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال جاری کشورش خبر داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت های ریاست جمهوری کناره گیری می‌کند.

متن بیانیه جو بایدن به شرح ذیل است؛

«در مدت سه سال و نیم گذشته، ما به عنوان یک ملت پیشرفت‌های بزرگی داشتیم.امروز، آمریکا قوی‌ترین اقتصاد در جهان را دارد. ما سرمایه‌گذاری‌های تاریخی‌ای در بازسازی کشورمان، کاهش هزینه‌های دارویی برای سالمندان و گسترش خدمات بهداشتی مقرون به صرفه برای جمعیت بی‌سابقه‌ای از آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم. ما مراقبت‌های بهداشتی ضروری را برای یک میلیون سرباز در معرض مواد سمی فراهم کرده‌ایم. اولین قانون ایمنی اسلحه در ۳۰ سال گذشته را تصویب کردیم. اولین زن آفریقایی‌تبار را به دادگاه عالی منصوب کردیم و بزرگ‌ترین قانونگذاری اقلیمی در تاریخ جهان را تصویب کردیم. آمریکا هرگز بهتر از امروز آماده رهبری نبوده است.

 می‌دانم که هیچ یک از اینها بدون شما، مردم آمریکا، ممکن نبود. با هم، ما یک بار در قرن بیماری همه‌گیر و بزرگ‌ترین بحران اقتصادی از زمان رکود بزرگ را پشت سر گذاشتیم. ما از دموکراسی خود محافظت کردیم و اتحادهای خود را در سراسر جهان تقویت و تجدید کرده‌ایم.

بزرگ‌ترین افتخار زندگی من این بوده است که به عنوان رئیس‌جمهور شما خدمت کنم و در حالی که قصد داشتم برای انتخاب مجدد حاضر شوم، معتقدم که بهترین اقدام برای منافع حزب و کشورم آن است که از رقابت‌ها کناره‌گیری کنم و فقط بر انجام وظایفم به عنوان رئیس‌جمهور در ادامهٔ دوره‌ام تمرکز کنم.

 در مورد این تصمیم، با جزئیات بیشتری با ملت صحبت خواهم کرد. فعلاً اجازه دهید از صمیم قلب از همه کسانی که برای انتخاب مجدد من تلاش کرده‌اند تشکر کنم. از معاون رئیس‌جمهور، کاملا هریس، برای اینکه یک همراه فوق‌العاده در تمام این امور بوده است، تشکر می‌کنم و از مردم آمریکا برای اعتمادی که به من داشته‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

 امروز همچنان به چیزی که همیشه باور داشته‌ام اعتقاد دارم؛ وقتی که با هم این کار را انجام دهیم، هیچ چیزی وجود ندارد که آمریکا نتواند انجام دهد. فقط باید به یاد داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم.»

مرتبط ها