کد خبر: 193170

طبق گزارش المیادین؛

الحدیده هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت

المیادین از حمله رژیم صهیونیستی به شهر بندری الحدیده یمن خبر داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که این حملات از سوی رژیم صهیونیستی و در پاسخ به حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو صورت گرفته است. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیروگاه برق راس کثیب در استان الحدیده را نیز هدف قرار داده‌اند. حملات رژیم صهیونیستی یک مخزن سوخت را در بندر حدیده در غرب یمن نیز هدف قرار داده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت یمن شماری از شهروندان یمنی در نتیجه حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده، مجروح و به شهادت رسیدند.

 

برخی منابع به العربیه اعلام کردند که ۱۲ جنگنده اسرائیلی که در میان آنها جنگنده های اف ۳۵ هم وجود داشت به بندر الحدیده حمله کرده اند. رسانه های رژیم صهیونیستی نیز مدعی شدند: «ایتالیایی ها به ما از طریق هواپیمای سوخت گیری بر فراز یمن کمک کردند.» برخی منابع به المیادین اعلام کردند که حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن با هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

نصرالدین عامر، عضو ارشد جنبش انصارالله یمن، در سخنانی مطرح کرد: «پاسخ به تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن حتمی است.

وی افزود: «قدرت ملت یمن از تمامی قدرت‌های شرور بیش‌تر است. موضع یمن در قبال غزه ثابت است و تغییر نخواهد کرد. عملیات حمایتی یمن از غزه متوقف نخواهد شد.»

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ذکر کرد: «ما حمله صهیونیستی به تاسیسات غیرنظامی یمن که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم یمن انجامید را محکوم می کنیم. جنایت امروز نشان دهنده آن است که دشمن صهیونیستی خطری برای همه ملتهاست.کشورهایی که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای دشمن صهیونیستی برای انجام این جنایت گشودند به شدت محکوم می کنیم.»

شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به حمله به الحدیده گفت: «حمله به الحدیده هرگز ما را از یاری فلسطین باز نمی‌دارد و این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند. موضع ما در زمینه حمایت از فلسطین اصولی بوده و هرگز متوقف نمی شود و از آن عدول نمی کنیم. ضربات بیشتری را به دشمن صهیونیستی وارد خواهیم کرد. حمله اسرائیلی انگیزه ای دیگر برای نیروهای ما جهت مقابله بیشتر با چالش ها تا تحقق پیروزی است.»

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که یمن و مردم آن و در راس آن برادران انصار الله بهای موضع شرافتمندانه خود و دفاع از فلسطین و ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی نازی‌ها در باریکه غزه هستند، را می‌دهند و رژیم اشغالگر در آتش الحدیده خواهد سوخت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد: «دشمن صهیونیست در چندین حمله هوایی، نیروگاه برق، بندر و مخازن سوخت استان الحدیده یمن را که همگی اهدافی غیرنظامی هستند هدف قرار داده است. ما به این تجاوز آشکار اسرائیل واکنش نشان خواهیم داد و در هدف‌ قراردادن اهداف حیاتی دشمن تردید به خود راه نخواهیم داد. ما بر بیانیه‌های پیشین خود مبنی بر اینکه منطقه اشغالی یافا ناامن به شمار خواهد آمد تاکید می‌کنیم. ما بر تداوم عملیات حمایتی خود از برادرانمان در غزه با هر پیامد و نتیجه‌ای تاکید می‌کنیم.»

طبق اعلام وزارت بهداشت یمن، در حملهٔ رژیم صهیونیستی به حُدیده ۸۰ نفر زخمی شدند و شماری از زخمی‌ها دچار سوختگی شدید شده‌اند.

اولین تصاویر از مجروحان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بندر «الحدیده» یمن منتشر شد.

 

امشب هزاران معترض در تل‌آویو علیه نتانیاهو تظاهرات کردند. معترضان خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت و دستیابی به توافقی برای آزادی اسرا هستند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات رژیم صهیونیستی به تأسیسات بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم کرد و افزود: «مردم مظلوم اما مقتدر یمن تاوان حمایت شرافتمندانه خود از شهروندان و زنان و کودکان بی‌گناه غزه را می‌دهند.»

مرتبط ها