کد خبر: 193161

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال؛

سهمیه بازیکنان خارجی ۵+۱ شد

رئیس فدارسیون فوتبال اعلام کرد که سهمیه خارجی باشگاه‌های لیگ برتری افزایش پیدا کرده است.

با اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، سهمیه جذب بازیکن خارجی تیم‌های لیگ برتری افزایش پیدا کرد. بر همین اساس تیم‌های لیگ برتری می‌توانند ۵ بازیکن خارجی غیرآسیایی به علاوه یک بازیکن آسیایی به خدمت بگیرند.

همچنین با دستور مهدی تاج، قانون ممنوعیت عقد قرارداد بیش از 1 سال برای بازیکنان بالای 30 سال که پیش از این توسط کارگروه نظارت بر قراردادها به باشگاه‌ها ابلاغ شده بود، دچار تغییر شد. طبق تصمیم جدید، عقد قرارداد بیش از یک سال برای بازیکنان بالای 35 سال ممنوع خواهد بود.

تا پیش از لیگ بیست و دوم باشگاه‌های لیگ برتری می‌توانستند 1+3 بازیکن خارجی (یک سهمیه حتما باید آسیایی باشد) جذب کنند، اما حالا با مصوبه جدید فدراسیون این عدد به 6 افزایش پیدا کرده و براین اساس باشگاه‌های لیگ برتری می‌توانند از این پس یک بازیکن خارجی با ملیت آسیایی و 5 بازیکن دیگر از هر ملیتی را در اختیار بگیرند. البته در این بین باید اشاره کرد که با وجود تصویب سهمیه 1+5 بازیکن خارجی در فصل جدید لیگ برتر، تیم‌هایی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، یک سهمیه بیشتر دارند و به عبارتی سهمیه آنها، 1+6 در نظر گرفته شده است.

مرتبط ها