کد خبر: 193151

برشی کوتاه از ویژگی‌های شخصیتی شهید محمدحسین دریس؛

جهادگر آسمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک را بشناسید

اواسط هفته گذشته بود که خبر شهادت محمدحسین دریس، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک رسانه‌ای شد. دانشجوی سال سوم پزشکی این دانشگاه که راهی تهران بود تا پیگیر برگزاری جدیدترین اردوهای جهادی باشد اما در مسیر دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید.

فرهیختگان: شهادت محمدحسین دریس، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک  اتفاقی که در آستانه سالگرد شهادت محمدرضا احمدی، مسئول گروه جهادی ریحانه‌النبی دانشگاه پیام نور اصفهان، بار دیگر جامعه دانشجویی و جهادی را داغدار کرد. شهیدی که 26 مرداد سال گذشته و در مسیر اردوی جهادی در غرب اصفهان براساس سانحه رانندگی به شهادت رسیده بود حالا تکرار همان اتفاق و این بار در استان مرکزی، داغ آن را دوباره تازه کرد. 

پیکر محمدحسین دریس این دانشجوی جهادگر، روز گذشته بعد از تشییع در خیابان دهلاویه پردیسان قم با حضور مسئولان مختلف ازجمله رئیس و برخی از اعضای شورای شهر و مسئولان آموش‌وپرورش این شهر در جوار آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) آرام گرفت.

شهید دریس اولین فرزند از یک خانواده پنج‌نفره و متولد 1381 بود و آن‌طور که خودش در فضای مجازی‌اش منتشر کرده، در یک خانه 35 متری به دنیا آمد. شهیدی که به دلیل شغل طلبگی پدر و مادرش، جزء طبقه متوسط به شمار می‌رفت. دریس اصالتا اصفهانی بود، اما خانواده‌اش در قم اسکان داشتند و همین مساله باعث شده بود تا مدتی دانشجوی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی اراک قلمداد شود.

آنطور که دوستانش درباره شخصیت این شهید می‌گویند، اصلی‌ترین دغدغه‌اش کمک به محرومان و مردم مناطق محروم استان مرکزی بود، موضوعی که باعث شد تا برخلاف بسیاری از هم‌نسل‌هایش، از تفریحات و سرگرمی‌هایش زده و تلاش کند تا بیشتر زمان خود را صرف برگزاری و حضور در اردوهای هادی کند. 

تا جایی که حتی برای هماهنگی و گرفتن پشتیبانی‌های مالی برگزاری اردوی جهادی در روستای قلیچ‌تپه از توابع شهرستان خنداب که بنا بود هفته آینده از سوی بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شود، راهی تهران شده بود. مولفه دیگر شخصیتی او را باید حضور در دوره‌های مختلف آموزشی از جمله طرح ولایت و خواندن کتاب‌های متفاوت دانست، اتفاقی که زمینه را برای جامعه‌الطراف شدن او فراهم کرده بود. 

به گفته یکی از دوستانش شهید دریس در ابتدای حضورش در فعالیت‌های دانشجویی مسئولیت ثبت‌نام در دوره‌های طرح ولایت را عهده‌دار بود و همین مسیر باعث شده بود تا این شهید بتواند هندسه تمدن اسلامی را شناخته و بداند در کجای مسیر قرار دارد و باید به کدام سمت حرکت کند. 

رعایت کردن جزئیات اخلاقی و وسواس در این زمینه را هم باید از دیگر ویژگی‌هایی دانست که برخی از دوستانش آن را جزء ویژگی‌های بازر شهید می‌دانستند، تا جایی که تلاش می‌کرد تا در جلساتی که با موضوع نقد عملکرد مسئولان برگزار می‌شد هم از حوزه انصاف و عدالت خارج نشود؛ اما در این میان مدل همکاری‌اش در بسیج دانشجویی به‌عنوان مسئول را باید یکی از تفاوت‌های او با دیگران دانست. 

تا جایی که او امضای خاص به خودش را داشت و استفاده از جمله «سرباز خامنه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی» باعث شده بود بسیاری از فعالان این حوزه با خواندن همین جمله بدانند نامه از طرف شهید دریس نوشته شده است. مولفه‌ای که البته گاهی مورد استقبال هم قرار نمی‌گرفت و بسیاری از فعالان این حوزه، او را به‌خاطر این جمله که باعث می‌شد تشریفات اداری و رسمی را رعایت نکند، مورد نقد قرار می‌دادند. 

متن کامل گزارش زهرا رمضانی، خبرنگار گروه دانشگاه را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها