کد خبر: 193115

۱۰ صهیونیست کشته و زخمی شدند؛

حمله مرگبار مقاومت یمن به تل‌آویو

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه نیروی هوایی عملیات کیفی را در تل‌آویو انجام داد، تاکید کرد: بانکی از اهداف در فلسطین اشغالی داریم و در پاسخ به کشتارهای دشمن به اجرای عملیات علیه آنها ادامه می‌دهیم.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در عملیاتی ویژه که جزئیات آن اعلام خواهد شد، تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

 

پیش‌تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش داده بودند که یک پهپاد بزرگ از سمت دریا در ارتفاع پائین به تل آویو نزدیک شد و مشخص نیست که چگونه توانسته از همه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبور و به ساختمانی در تل آویو برخورد کند. در همین رابطه منابع خبری از کشته و زخمی شدن ۱۰ صهیونیست در این حمله خبر دادند.

 

ران خولدای، شهردار تل‌آویو، در پی عملیاتی که بامداد جمعه این شهر را هدف قرار داد، در منطقه تل‌آویو-یافا وضعیت حداکثر آماده‌باش را اعلام کرد. پیش از این، خولدای خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متوجه شده که سیاست‌های او باعث شده این رژیم به وضعیت فاجعه بار کنونی برسد.

خولدای گفت: ما بارها هشدار داده‌ایم که سیاست‌هایی که نتانیاهو دنبال می‌کند، بحران‌های اقتصادی و اجتماعی را تشدید می‌کند. اکنون نیز شاهد نتایج این سیاست‌ها در واقعیت هستیم. وضعیت تل‌آویو و مناطق مختلف اراضی اشغالی غیرقابل تحمل شده است، بر ضرورت تغییر رویکرد سیاسی برای خروج از این بحران تاکید کرد.

«اشتباه انسانی» باعث شده که پدافند نتواند پهپاد مهاجم را رهگیری کنند؛ این اولین ادعای ارتش رژیم صهیونیستی دربارهٔ حمله پهپادی به تل‌آویو است.  محل برخورد پهپاد با ساختمان در خیابان «بن‌یهودا» اعلام شد که اماکن دیپلماتیک شامل دفتر سفارت آمریکا در نزدیکی آن مستقر هستند. رسانه‌ها نیز از افزایش تلفات صهیونیست‌ها به یک کشته و ۱۰ زخمی خبر داده‌اند.

مرتبط ها