کد خبر: 192952

درباره پروژه پنجاه میلیاردی؛

راز سر به مهر «نامیرا»

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما اظهارات خود مبنی بر پروژه عاشورایی «نامیرا» مطرح کرد.

محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینما به تازگی اظهارات دوپهلو و کنایه‌آمیزی در خصوص پروژه معطل مانده «نامیرا» مطرح کرده است. او بدون اشاره به اتفاقاتی که در فرآیند تولید این اثردینی رخ داده، گفته است: «یک فیلم دینی قرار است ساخته شود به اسم «نامیرا»، آقای وزیر تو موظفی بگویی به جای ۱۰۰ میلیارد تومان ۲۰۰ میلیارد تومان می‌دهم اما فیلم خوب و تاثیرگذار می‌خواهم. آقای اسماعیلی و همکاران ایشان به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زحمت زیادی برای این فیلم کشیدند اما نمی‌دانم چرا پیش هرکدام از مدیران فرهنگی می رویم، دغدغه‌شان درآمدزایی شده است و اینکه به ما می گویند طرح شما برای فروش این فیلم چیست؟»

پروژه سینمایی نامیرا از جمله آثار اقتباسی است که تولید اولیه آن از خردادماه سال گذشته آغاز شد. پروژه با کارگردانی شهریار بحرانی جلوی دوربین رفت و بعد از چند ماه فیلمبرداری و هزینه ۵۰ میلیاردی، در خبری اعلام شد که بحرانی از کارگردانی پروژه کنار گذاشته شده است و محمدحسین لطیفی ادامه کار را برعهده خواهد گرفت. 

هیچ‌گاه دلیل این تغییر به صورت رسمی اعلام نشد؛ اما طبق شنیده‌ها، یکی از دلایل چنین تصمیمی، جنس روایت و کارگردانی بود که بحرانی برای این کار داشت و این اثرسینمایی را از ساختار حاکم بر رمان و فیلمنامه دور کرده بود. 

خردادماه امسال بعد از حدود چند ماه بی‌خبری از پروژه سینمایی «نامیرا»، دوباره محسن علی‌اکبری در گفتگو با ایرنا از شروع این پروژه عاشواریی خبر داد و گفت: « نیمه اول این اثر سینمایی ساخته شده این نیمه دوم کار است که آغاز می‌کنیم تا در اسرع وقت آن را به پایان رسانده و به جشنواره فجر چهل و سوم برسانیم.»

فیلمنامه اقتباسی، «نامیرا» نوشته داود میرباقری است. داستان عاشورایی «نامیرا» از کتابی به همین نام و نوشته صادق کرمیار گرفته شده است.

مرتبط ها