کد خبر: 192925

سید حسن نصرالله:

غرب کلمه جهاد را به یک کلمه منفی تبدیل کرد

دبیر کل حزب الله در ششمین شب محرم الحرام در مجتمع سید الشهدا به ایراد سخنرانی پرداخت.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان همانند شب‌های محرم گذشته، امشب نیز درباره ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) و نیز شرایط سیاسی و بین المللی به ایراد سخنرانی پرداخت.

بر این اساس، وی در مراسم عزاداری سالار شهیدان در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی گفت: پس از سال ۲۰۰۰، یک کارزار قوی در غرب در سطوح فرهنگی، و رسانه‌ای آغاز شد که هر آنچه مربوط به مقاومت بود را مورد هدف قرار داد تا جایی که کلمه جهاد تبدیل به یک کلمه منفی شد.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود که ظهور گروه‌های تکفیری که محصول سازمان اطلاعات آمریکا و انگلیس هستند، به این امر کمک کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: برای توهین به مقاومت از ادبیات زشت از جمله از اصطلاح «جهاد نکاح» استفاده شد و همه اینها برای دور کردن مردم از مقاومت بود.

وی تصریح کرد: امروز هرکسی که فرهنگ زندگی را بیان می‌کند همان کسی است که مقاومت می‌کند و دفاع می‌کند و شهید می‌شود. آنچه مهم است این که ما بدانیم چگونه می‌توان مانع و سد محکمی را تشکیل داد که از معیشت، ثروت و کرامت مردم محافظت کند.

نصرالله با اشاره به حیات آفرین توصیف کردن فرهنگ شهادت و مقاومت و ارتباط آن با فطرت انسان به مقاومت مردم ویتنام اشاره کرد و گفت: مردم ویتنام با مقاومت، صبر و همبستگی توانستند سرزمین خود را آزاد سازند و به پیروزی برسند. مردم چین نیز به همین ترتیب، بین سال‌های ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ که ژاپن کشورشان را اشغال کرده بود، این کار را انجام دادند و بنابراین مردم چین مقاومت کردند و میلیون‌ها نفر در این راه تقدیم کردند. اگر مردم چین مطیع و فرمانبردار می‌ماندند، امروز در اشغال به سر می‌بردند و حتی وضعشان بدتر از کشورهای جهان سوم بود، در حالی که می‌بینیم امروز در دنیا ابرقدرت هستند.

مرتبط ها