کد خبر: 192897

سیدحسن نصرالله:

۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم

 دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: دولت‌های ایران یکی پس از دیگری بر حمایت خود از جنبش‌های مقاومت افزوده‌اند و پاسخ رئیس جمهور ایران به نامه من و تماس‌های دیروز وی مؤید این موضوع است.

سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی به مناسبت شهادت «محمد نعمه ناصر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در مجتمع امام مجتبی (ع) واقع در حومه بیروت گفت: «شهدای طوفان الاقصی از روشن‌ترین و بلندمرتبه‌ترین مصادیق شهادت راه خدا هستند، زیرا آن‌ها در نبرد حقِ روشن و آشکاری که هیچ شک و شبهه‌ای به آن وارد نیست، جنگیده‌اند.»

 دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ۳۰-۴۰ سال است با ایران رابطه عمیق و قوی داریم؛ جمهوری اسلامی ایران در این مدت چیزی از ما نخواسته است جز یک بار؛ وقتی حاج قاسم سلیمانی پیش آمد باز هم چیزی از ما برای ایران نخواست بلکه از ما به خاطر حضور داعشی ها در عراق کمک خواست؛ حاج قاسم گفت ما نیاز به فرمانده داریم؛ ۲۰ فرمانده عملیات میدانی به عراق رفتند.»

وی ادامه داد: «حماس نماینده محور مقاومت در گفت‌وگوهاست. حماس به هرچه رضایت دهد ما نیز همگی به آن رضایت می‌دهیم، زیرا حماس با گروه‌های فلسطینی هماهنگ است. باید برای مقاومت فلسطین اتحاد و دلاوری را در برابر فشارهایی که متحمل می‌شوند ثبیت کنیم.»

نصرالله افزود: «پافشاری نتانیاهو به عملیات رفح اذعان وی به شکست است، زیرا عملیات در این منطقه کوچک و فشرده که اعلام کرده بودند به دو هفته زمان نیاز دارد، ۲ ماه و ۴ روز است که به طول انجامیده و شاید به ۴ ماه نیز برسد.»

وی ادامه داد: «یکی از دستاوردهای لبنان از پایداری مقاومت فلسطین آن است که اگر دشمن پیروزی سریعی را در غزه محقق می‌کرد، لبنان نخستین مکانی بود که در دایره تهدید قرار می‌گرفت. دشمن در رفحِ ۲۷ کیلومتری به ۴ ماه زمان نیاز دارد و می‌خواهد ما را به یورش به جنوب لیطانی تهدید کند! دشمن از لبنان و به ویژه از جنگ ۳۳ روزه که اهداف بزرگی را تعیین کرده بود و در تحقق آن‌ها شکست خورد، درس گرفته است.»

نصرالله گفت: «اگر توافق آتش‌بس در نوار غزه امضا شود، جبهه ما نیز به آتش‌بس متعهد است، زیرا ما جبهه پشتیبانی هستیم. سخنی از گالانت شنیدیم که توقف جنگ در غزه، ضرورتاً به توقف جنگ در لبنان نمی‌انجامد. ما می‌گوییم که اگر دشمن به جنوب تعرض کند ما با جان خود از آن دفاع خواهیم کرد و از هیچ تعرضی از سوی دشمن نخواهیم گذشت.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان و نامه دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب به وی تصریح کرد: «برگزاری انتخابات را به امام خامنه‌ای و ملت ایران تبریک می‌گویم و باز هم از مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران برای پاسخ به نامه‌ام تشکر می‌کنم. دولت‌های ایران یکی پس از دیگری بر حمایت خود از جنبش‌های مقاومت افزوده‌اند و پاسخ رئیس جمهور ایران به نامه من و تماس‌های دیروز وی مؤید این موضوع است.»

مرتبط ها