کد خبر: 192848

ورزشگاه پیر شرق تهران میزبان سرخابی‌ها می‌شود؟

شروع لیگ برتر در گرو آمادگی ورزشگاه تختی

این روزها درباره وضعیت رو به پیشرفت ورزشگاه تختی مباحثی مطرح می‌شود و از سوی دیگر نیز طی روزهای اخیر درباره حضور بانوان طرفدار فوتبال روی سکوهای این ورزشگاه صحبت‌هایی شده اما مشاهدات میدانی خبرنگاران حاکی از آن است تا به امروز و در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز رقابت‌های فصل جدید، نه‌تنها این ورزشگاه در اکثر بخش‌ها مهیای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نیست.

فرهیختگان: زمان آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از یک‌سو فدراسیون فوتبال و مدیران تصمیم‌گیر اعتقاد دارند تا زمانی که مشکلات و موانع برگزاری رقابت‌ها در تمامی ابعاد حل‌وفصل نشود، نمی‌توان مجوز شروع فصل جدید را صادر کرد و از سوی دیگر این باشگاه‌های نماینده ایران در آسیا هستند که معتقدند آغاز دیرهنگام رقابت‌ها می‌تواند به آماده‌سازی، هماهنگی و انسجام این تیم‌ها در رقابت‌های آسیایی به‌ویژه لیگ نخبگان ضربه اساسی وارد کند.

هرچند در این بین از اطراف تیم ملی نیز شنیده می‌شود سرمربی این تیم هم درخواستی مشابه با نمایندگان ایران در آسیا دارد تا ملی‌پوشان تیم‌های لیگ برتری با یک آماده‌سازی نسبی راهی اردوی تیم ملی شده و برای همراهی این تیم در مقدماتی جام‌جهانی مهیا شوند. در این بین یکی از موانع اصلی در راه آغاز فصل جدید رقابت‌ها به ورزشگاه آزادی مربوط می‌شود. ورزشگاهی که قرار است امسال علاوه‌بر میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر و مسابقات تیم ملی، دوباره پس از سال‌ها به صورت همزمان میزبان سرخابی‌ها در رقابت‌های آسیایی، این بار موسوم به لیگ نخبگان باشد. 

این درحالی است که از وقتی که موضوع استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر برای فصل جدید مسابقات به میان آمده، بحث میزبانی استقلال و پرسپولیس در دیگر ورزشگاه قدیمی تهران مطرح شده است. درواقع با وجود تمامی موانعی که فعلا ورزشگاه آزادی دارد با اعلام فدراسیون فوتبال تا زمان برطرف نشدن این ایرادها، امکان برگزاری مسابقه در این ورزشگاه نخواهد بود تا به این ترتیب ورزشگاه تختی، گزینه آلترناتیو میزبانی از دیدارهای خانگی سرخابی‌ها باشد.

اگرچه این روزها درباره وضعیت رو به پیشرفت ورزشگاه تختی مباحثی مطرح می‌شود و از سوی دیگر نیز طی روزهای اخیر درباره حضور بانوان طرفدار فوتبال روی سکوهای این ورزشگاه صحبت‌هایی شده اما مشاهدات میدانی خبرنگاران حاکی از آن است تا به امروز و در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز رقابت‌های فصل جدید، نه‌تنها این ورزشگاه در اکثر بخش‌ها مهیای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نیست بلکه به نظر می‌رسد آماده‌سازی و فراهم کردن مقدمات میزبانی این ورزشگاه، زمان زیادی می‌برد تا به این ترتیب شاید، آماده شدن همه‌جانبه این ورزشگاه در شرق تهران به آغاز فصل جدید لیگ قد ندهد!

متن کامل گزارش محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها