کد خبر: 192822

چگونه نظرسنجی‌ها از زمان مناظره تغییر کرده است؟

ترامپ یا بایدن؛ آخرین پیش‌بینی‌ها از انتخابات آمریکا

نظرسنجی‌های فعلی نشان‌دهنده رقابت نزدیک است. برخی مدل‌ها ترامپ را با حاشیه‌ای جزئی در وضعیت مطلوب‌تری نشان می‌دهند. از این رو تحلیلگران مناظرات را به‌عنوان فرصت‌های حیاتی برای هر یک از نامزدها برای به دست آوردن یک مزیت قاطع در نظر می‌گیرند. 

فرهیختگان: کمتر از 4 ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا برگزار خواهد شد. آنطور که رسانه‌ها نوشته‌اند، نظرسنجی‌ها اوضاع بایدن را به‌ویژه پس از مناظره ناکام نخست، بسیار بد نشان می‌دهند. اینکه مناظرات تا چه اندازه می‌تواند نتیجه را دستخوش تغییر کند، مشخص نیست اما در ایالت‌های چرخشی، وضع فرق می‌کند. از لحاظ تاریخی، اجرای مناظره می‌تواند رأی‌دهندگان بلاتکلیف را تحت‌تاثیر قرار دهد.

تحلیلگران انتظار دارند بایدن از سمت خود برای نشان دادن ثبات و تجربه استفاده کند، درحالی‌که ترامپ قصد دارد با تکرار وضعیت خارجی خود و وعده‌های تغییر به حامیان خود انرژی دهد. نظرسنجی‌های فعلی نشان‌دهنده رقابت نزدیک است. برخی مدل‌ها ترامپ را با حاشیه‌ای جزئی در وضعیت مطلوب‌تری نشان می‌دهند. از این رو تحلیلگران مناظرات را به‌عنوان فرصت‌های حیاتی برای هر یک از نامزدها برای به دست آوردن یک مزیت قاطع در نظر می‌گیرند. 

رشد ترامپ پس از مناظرات 
نیویورک‌تایمز در گزارشی با استناد به یک نظرسنجی ملی جدید، اعلام کرده ترامپ در میان رای‌دهندگان احتمالی با شش درصد از بایدن جلوتر است. به‌طور کلی، 74 درصد از رای دهندگان، بایدن را برای این شغل خیلی مسن می‌دانند که از زمان مناظره این وضعیت افزایش یافته است. به نوشته این روزنامه آمریکایی نگرانی‌ها از پیر بودن بایدن برای حکومت‌داری در میان دموکرات‌ها و رای‌دهندگان مستقل نیز به اوج جدیدی رسیده است. 

چگونه نظرسنجی‌ها از زمان مناظره تغییر کرده است
نظرسنجی‌ جدید نشان می‌دهد عملکرد متزلزل بایدن در مناظره، شانس او ​​را در مقابل ترامپ در پاییز امسال به خطر انداخته است. برخی از قانونگذاران دموکرات و اهداکنندگان در پی تلاش‌های او برای پایان دادن به افکارش یا بیان دیدگاهی در طول مناظره سوالاتی را در مورد تناسب اندام بایدن مطرح می‌کنند و از بایدن می‌خواهند برای مردم بدبین ثابت کند که می‌تواند تا 86 سالگی خدمت کند.

در این نظرسنجی چند بارقه خبر خوب برای بایدن وجود داشت. تعداد زیادی از رای‌دهندگان فکر می‌کنند بایدن باید به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها باقی بماند، اما فقط به این دلیل که جمهوریخواهان بیشتری که شاید پس از مناظره جسور شده بودند، گفته‌اند اکنون او را به‌عنوان رقیب خود می‌طلبند. 

دونالد ترامپ
یک تاجر، شخصیت تلویزیونی و سیاستمدار آمریکایی است که از ژانویه 2017 تا ژانویه 2021 به‌عنوان چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده خدمت می‌کرد. ترامپ قبل از ریاست‌جمهوری خود به‌خاطر امپراتوری املاک و مستغلات خود و میزبانی برنامه تلویزیونی شهرت داشت.

دوران ریاست‌جمهوری او به‌دلیل رویکرد غیرسنتی و اغلب بحث‌برانگیز و اولویت‌بندی سیاست‌های اول آمریکا قابل توجه بود. ترامپ دو بار ابتدا در سال 2019 و سپس در سال 2021 توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما هر دو بار توسط مجلس سنا تبرئه شد. 

جو بایدن

جو بایدن سیاستمدار آمریکایی و از اعضای حزب دموکرات است که به‌عنوان چهل‌و‌ششمین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده خدمت می‌کند. او قبل از ریاست‌جمهوری خود، از سال 2009 تا 2017 به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور باراک اوباما خدمت می‌کرد. پیش از آن، او نماینده ایالت دلاور در سنای ایالات‌متحده بود و از سال 1973 تا 2009 این کرسی را در اختیار داشت. 

احتمال پیروزی در ریاست‌جمهوری
هیل می‌گوید هر روز با نظرسنجی‌های جدید، داده‌هایش را به‌روزرسانی می‌کند و آخرین داده‌ها را درمورد نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری کمک مالی با گرایش حزبی هر ناحیه ترکیب می‌کند. با این بررسی‌ها، نمودار احتمال پیروزی هر نامزد در انتخابات ریاست‌جمهوری را در طول زمان نشان می‌دهد. 

مرتبط ها