کد خبر: 192753

او تا بیستم تیرماه قراردادی با تراکتور نمی‌بندد؛

پرونده بیرانوند در پرسپولیس همچنان باز است

بیرانوند حتی در صورت رفتن به تراکتور همچنان درگیر ماجرای شکایت پرسپولیس خواهد بود. در سوی دیگر هم فعلا قرار شده با احمد گوهری و امیر‌رضا رفیعی و گلرهای جوانش استارت بزند تا تکلیف بیرو مشخص شود.

فرهیختگان: مسئولان باشگاه پرسپولیس در یک ماه اخیر مذاکراتی با بازیکنانی چون جواد آقایی‌پور، میلاد زکی‌پور، فرشاد احمدزاده، مهدی لیموچی، ساویو روبرتو، محمدرضا آزادی، علی علیپور، رامین رضاییان، گریگول چابرادزه، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و یونس اکبرپور داشته اما تا عصر دیروز با هیچ‌کدام به توافق نرسیده بود.

در سوی دیگر تکلیف بازیکنان آزاد پرسپولیس هم مشخص نشده و هر روز یک خبر در مورد آنها از این باشگاه شنیده می‌شود. جالب اینکه مسئولان باشگاه ابتدا محرومیت 20روزه درویش را بهانه عدم جذب بازیکن و تمدید قرارداد بازیکنان عنوان کردند. در ادامه قرار شد منتظر روشن شدن وضعیت ترابی، اسماعیلی‌فر و بیرانوند بمانند که مهلت در نظر گرفته‌شده در این مورد هم پنجشنبه هفته گذشته به پایان رسید و باز هم خبری نشد.

در شرایط فعلی هم درویش و اطرافیانش مدعی شده‌اند که در این هفته اقدامات نهایی را برای تکمیل تیم‌شان انجام خواهند داد. هر‌چند تعدادی از بازیکنانی که در بالا از آنها اسم برده شد تیم جدید خود را مشخص کرده‌اند و تعدادی هم در آستانه پیوستن به تیم دیگری هستند. ضمن اینکه برخی از نفرات نامبرده هم تحت قرارداد باشگاه خود هستند. 

یکی از بازیکنانی که خودش علاقه‌مند است به پرسپولیس بیاید، علی علیپور است. او از ماه‌ها قبل برای بازگشت به جمع سرخپوشان اعلام آمادگی کرده بود اما در شرایط فعلی تاکید داشته در صورت فراهم شدن شرایط مالی‌اش حاضر به بازگشت خواهد شد. در این میان تیم‌های تراکتور، سپاهان و استقلال هم به او پیشنهادات مالی خوبی ارائه داده‌اند ولی پیشنهاد پرسپولیس از همه پایین‌تر است.

در‌واقع پرسپولیس در مذاکراتش با علیپور اعلام کرده که نمی‌توانند بیشتر از سقف قرارداد (حدود 24 میلیارد تومان) به وی بدهند. یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی شد که علیپور مبلغ 700 هزار دلار درخواست داده که پرداخت این مبلغ در توان این باشگاه نیست.

همان‌طور که پیش از این در خبرها داشتیم سرمربی اسپانیایی پرسپولیس تاکید دارد که نفرات خارجی تیمش با نظر او جذب شوند. به خاطر همین هم پرسپولیس مذاکرات با ساویو روبرتو هافبک برزیلی استقلال خوزستان و گریگول چابرادزه مدافع راست ذوب‌آهن را متوقف کرد تا گاریدو در‌مورد آنها تصمیم نهایی را بگیرد.

این مربی اسپانیایی خواستار جذب یک دفاع راست و یک مهاجم خارجی در تیمش است و قرار شده گزینه‌های مدنظرش برای این دو پست را به مدیریت باشگاهش معرفی کند. 

طبق آخرین اخبار دریافتی پرونده بازگشت بیرو به پرسپولیس هنوز بسته نشده است. این دروازه‌بان تا جلسه رسیدگی به پرونده شکایتی پرسپولیس از او که در تاریخ بیستم تیرماه خواهد بود با هیچ تیمی قرارداد نخواهد بست. در سوی دیگر پرسپولیس هم فعلا قرار شده با احمد گوهری و امیر‌رضا رفیعی و گلرهای جوانش استارت بزند تا تکلیف بیرو مشخص شود.

ضمن اینکه گلرهایی مثل نیازمند، اخباری، پورحمیدی و... زمانی برای حضور در پرسپولیس اقدام خواهند کرد که جدایی بیرانوند از این تیم قطعی شده باشد. ضمن اینکه سرخپوشان برای فصل پیش‌رو حتما یک دروازه‌بان بزرگسال دیگر در کنار بیرانوند خواهند داشت که به احتمال خیلی زیاد او گوهری خواهد بود. هر‌چند خود این دروازه‌بان دوست ندارند گلر دوم تیمش باشد. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

مرتبط ها