کد خبر: 192732

درخواست نماینده مجلس آلمان؛

فروش سریع بیت کوین را متوقف کنید

جوآنا کوتار نماینده مجلس آلمان از دولت این کشور خواستار توقف فروش سریع بیت کوین شد.

جوآنا کوتار، نماینده آلمانی و مدافع اصلی بیت کوین، از دولت خواسته است تا فروش سریع بیت کوین خود را متوقف کند. در عوض، او از پذیرش بیت کوین به عنوان یک «ارز ذخیره استراتژیک» برای محافظت در برابر خطرات احتمالی در سیستم مالی سنتی حمایت می کند.

این سیاستمدار دوستدار رمزارز در حساب رسمی خود در شبکه ایکس گفت که بیت کوین (BTC) می تواند به آلمان در تنوع بخشیدن به دارایی های خزانه خود کمک کند و به عنوان محافظ در برابر تورم و کاهش ارزش پول عمل کند و در عین حال نوآوری را در داخل کشور ترویج کند. 

کوتار اضافه کرد که ادامه فروش خاموش، معقول تلقی نمی شود و به نوبه خود برای ملت مضر خواهد بود. او در ادامه از چهار قانونگذار آلمانی به رویداد «استراتژی های بیت کوین برای کشورهای ملت» که در 17 اکتبر برگزار شد دعوت کرد تا به طور بالقوه همتایان خود را در مورد مزایای بیت کوین متقاعد کند.

دولت آلمان ۸۰۸۳ بیت کوین به ارزش حدود ۴۶۲.۱ میلیون دلار را از ۱۹ جولای با قیمت‌های فعلی تخلیه کرده است. پس از فروش، آلمان اکنون تنها 41774 بیت کوین به ارزش 2.27 میلیارد دلار در تمام کیف های خود دارد.

کوتار بر لزوم توقف فوری فروش انبوه بیت کوین تاکید کرد و استدلال کرد که این امر می تواند استقلال اقتصادی آلمان را تقویت کند و انعطاف پذیری در برابر عدم قطعیت های مالی خارجی را افزایش دهد. کوتار در بیانیه ترجمه شده گفت: این می تواند شامل نگه داشتن بیت کوین در خزانه دولت، انتشار اوراق قرضه بیت کوین یا ایجاد یک محیط نظارتی مساعد باشد.

دولت آلمان هنوز تایید نکرده است که آیا قصد دارد بیت کوین باقی مانده را تخلیه کند یا خیر. این کشور در حال حاضر یک خریدار مشتاق دارد، جاستین سان، بنیانگذار ترون، اخیرا پیشنهاد خرید بیت کوین به ارزش 2.3 میلیارد دلار این کشور را به منظور به حداقل رساندن آسیب به بازار داده است. با این حال، فروش مداوم بیت کوین آلمان و طرح غرامت 9 میلیارد دلاری صرافی مت گاگس به طلبکاران، عامل اصلی افت قیمت بیت کوین بوده است.

فروش بیت کوین پس از این افزایش یافت که شایعه شد پیش از سقوط صرافی ارزهای دیجیتال مت گاگس، حدود 47000 بیت کوین (به ارزش حدود 2.6 میلیارد دلار) به یک کیف پول منتقل شده. سقوط بیت کوین در روز گذشته ضربه سنگینی به بازار ارز دیجیتال وارد کرده.

مرتبط ها