کد خبر: 192627

نیاز به توقف فوری درگیری‌ها؛

سازمان ملل: هیچ جای غزه امن نیست

سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد: هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: «هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد. ما هنوز از همکاران امنیتی خود چراغ سبز برای استفاده از اسکله موقت آمریکا در سواحل غزه دریافت نکردیم.»

او گفت: «برنامه جهانی غذا هشدار داده است که تمام کمکی که در اسکله آمریکا جمع شده، ممکن است فاسد شود. ما با یک شرکت خصوصی قرارداد بسته‌ایم تا این محموله‌ها را از اسکله به انبارهای برنامه جهانی غذا در غزه منتقل کنند و این عملیات در حال انجام است.»

دوجاریک همچنین اظهار کرد: «یکی از درخواست‌های ما از اسرائیل ایجاد یک مکانیزم جلوگیری از تناقض با نیروهای سازمان ملل در غزه است. ما همچنین خواستار موافقت اسرائیل با ارسال تجهیزات لازم برای تامین امنیت نیروهای خود در غزه هستیم. این تجهیزات شامل خودروهای زرهی و همچنین تجهیزات ارتباطی است.»

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: «ما همچنین خواستار تعهد نیروهای امنیتی اسرائیل به تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه در غزه و همچنین محافظت از نیروهای امدادی در این منطقه هستیم. گذرگاه رفح یکی از مسائلی بوده است که ما با مقامات اسرائیلی در مورد آن گفتگو کرده‌ایم اما مسئله اینجاست که این گذرگاه همچنان مسدود است.»

مرتبط ها