کد خبر: 192477

مراسم بزرگداشت یاد شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد؛

چهل روز در فراق شهید جمهور

مراسم چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد امروز؛ پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ در مصلی تهران برگزار شد.

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، به علت سانحه‌ای که برای بالگرد حامل وی و همراهانش رخ داد،‌ به شهادت رسید.

آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی از دیگر شهدای این حادثه بودند.

امروز هفتم تیر ماه، چهل روز از این حادثه تلخ می‌گذرد. مراسم چهلمین روز شهدای خدمت با تلاوت قرآن، مداحی و سرود آغاز شد. در بخشی از این مراسم سیدحسن نصرالله سخنرانی ایراد کرد. 

دبیرکل حزب‌الله در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش گفت: «دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند دیدند که ایران با تمام شرایط سختی که مواجه بود آرام باثبات و متحد است. تشییع میلیونی برای شهید رئیسی، امیر عبداللهیان و دیگر شهدا را جهان شاهد بود این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود.»

او ادامه داد: «امروز جمهوری اسلامی فقط سرنوشت ملت ایران را تعیین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت و صراحت و شفافیت می‌گویم سرنوشت تمام ملت ها، حکومت ها و آینده منطقه به تحولات جمهوری اسلامی ایران وابسته است.»

 

جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهور در این مراسم که قشرهای مختلف مردم و مسئولان در آن حضور داشتند، دقایقی با آنان سخن گفت. ایشان در ابتدای سخنان خود با تشکر از همه اقشار جامعه برای همراهی خانواده شهیدشان در ایام سوگواری گفت: «در این ۴۰ روزی که گذشت ملت قهرمان ایران، مردم قهرمان کشورهای مسلمان و مقامات عالی سیاسی، همه با ما همدلی کردند.»

او ادامه داد: «تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمیِ دنیای غرب‌زده، خدمت به مردم و پیروی از رهبری ولی به‌خاطر خداست.»

وی همچنین تاکید کرد: «مقام معظم رهبری پدر همۀ ماست و شهید رئیسی فرزند این پدر و برادری برای شما بود.»

 

گفتنی است؛ آقایان حمید نوری،آیت الله اژه‌ای، قاضی‌زاده هاشمی، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، اسماعیلی وزیر فرهنگ و همچنین حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان در مراسم اربعین شهدای پرواز اردیبهشت واقع در مصلی تهران حاضر شدند.

 

 

مرتبط ها